Antena Căutare

Angajații români încep să fie tratați ca în Occident. Ce se întâmplă în companii

Managerii au început să trateze angajații ca în Occident. Angajații români lucrează, în medie, opt ore pe zi, iar companiile îi plătesc pentru tot acest timp petrecut la locul de muncă. Cu toate acestea, productivitatea angajaților este rareori cea dorităde angajatori, iar vina nu aparține, de cele mai multe ori, angajaților, ci companiilor care nu știu să-i motiveze în mod eficient

Managerii au început să trateze angajații ca în Occident. Angajații români lucrează, în medie, opt ore pe zi, iar companiile îi plătesc pentru tot acest timp petrecut la locul de muncă. Cu toate acestea, productivitatea angajaților este rareori cea dorităde angajatori, iar vina nu aparține, de cele mai multe ori, angajaților, ci companiilor care nu știu să-i motiveze în mod eficient.

Studiile au demonstrat că un număr foarte mare de angajați care nu ocupă poziții de top în companii sunt demotivați și neimplicați la locul de muncă, fapt ce le scade dramatic productivitatea. Spre exemplu, companiile din SUA pierd anual 11 miliarde de dolari din cauza lipsei de productivitate a angajaților, conform dalecarnegie.com.

Din moment ce lipsa productivității reprezintă o problemă chiar și pentru cea mai puternică țară din lume din punct de vedere economic, nu este de mirare că lucrurile nu stau prea bine nici în România. Cu toate acestea, tot mai mulți manageri români aplică o serie de strategii care în Occident au devenit o regulă, și nu o excepție.

1. Pun accent pe confortul tehnologic al angajaților

Unul dintre cele mai demotivante aspecte de la locul de muncă pentru un angajat este să lucreze la un laptop învechit, care nu rulează corespunzător programele de care acesta are nevoie. Pentru a putea pretinde o productivitate crescută de la angajați, tot mai mulți angajatori sunt preocupați de confortul tehnologic de la locul de muncă. Astfel, pe lângă laptopuri sau PC-uri performante, în fiecare birou sau la fiecare doi-trei angajați există și astfel de aparate menite să ușureze foarte mult munca angajaților, cu ajutorul tehnologiei de vârf.

2. Scapă de „distrugătorii” de motivație

Tot mai mulți manageri înțeleg cât de important este să identifice principalii factori demotivanți din departamentul sau din compania pe care o conduc. Cei mai comuni factori demotivanți sunt oamenii „toxici”, personalitățile dificile, lipsa viziunii organizaționale, absența oportunităților pentru dezvoltarea profesională, sistemul precar de comunicare internă, stilul autocratic de management și lipsa sentimentului de apreciere în cazul angajaților.

3. Oferă stimulente financiare tuturor angajaților

În multe companii, doar angajații care au funcții de conducere se pot bucura de stimulente financiare. Cu toate acestea, tot mai multe companii oferă acces la astfel de stimulente și angajaților aflați la baza organigramei. Bonusurile de performanță sunt tot mai des întâlnite în firme, iar managerii se asigură, astfel, că fiecare angajat este motivat să depună un efort mai mare pentru îndeplinirea sarcinilor de lucru.

4. Oferă feedback constant și constructiv

Capacitatea managerilor de a oferi angajaților un feedback constant prin care să-i motiveze corespunzător reprezintă una dintre pietrele de temelie ale productivității. Dacă un angajat greșește în îndeplinirea unei anumite sarcini, feedbackul nu poate fi pozitiv, însă poate fi constructiv. El poate fi centrat pe posibilitatea de a învăța ceva din acea greșeală și pe găsirea unor soluții alternative mai bune pentru situațiile similare care vor apărea în viitor.

5. Aplică o bună strategie psihologică de recunoaștere a meritelor

Un studiu recent a demonstrat că recunoașterea meritelor angajaților poate fi mai motivantă pentru aceștia decât oferirea unor stimulente financiare. Angajații trebuie puşi în valoare de față cu toți colegii atunci când își îndeplinesc targetul de lucru, iar contribuția lor la bunul mers al companiei trebuie subliniată de fiecare dată când este justificat.

6. Managerii nu se izolează

O modalitate foarte eficientă de motivare a angajaților este conectarea managerilor cu subalternii. Managerii moderni nu se mai izolează în spatele unei uși închise, unde angajații intră conform unui program de audiențe. Toți membrii companiei au acces liber la biroul șefului, fapt ce le oferă sentimentul că pot avea parte de ajutor în orice zi și la orice oră.

Foto: shutterstock.com/baranq

Content marketing

Magazinele de-abia fac față. Cu ce se confruntă retailerii din România și de ce le este frică...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
Hello Chef sezonul 7, 23 martie 2024. Confruntarea dintre Roxana Blenche și chef Samuel. Verdictul Dianei Matei
Hello Chef sezonul 7, 23 martie 2024. Confruntarea dintre Roxana Blenche și chef Samuel. Verdictul Dianei Matei Sambata, 23.03.2024, 15:30
Ai Formula 1 în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Ultimele știri
x