Antena Căutare

MINI 5 - "Țăranul" descalecă și creează clubul karturilor cu cinci uși

Pentru prima dată în istoria aristocratului constructor britanic, MINI, jucăușul și rafinatul hatchback cu ADN de kart, crește în lungime și puțin în înălțime pentru a face loc unei banchete cu trei locuri în spate, a încă două portiere și unui portbagaj în care intră mai mult decât un bax de apă și două plase de cumpărături. Englezii l-au botezat "MINI 5", iar mașina promite să nu se abată prea mult de la filosofia modelului de bază. Doar cu 0.1 secunde până la 100 km/h, în cazul lui MINI Cooper S 5...

Pentru prima dată în istoria aristocratului constructor britanic, MINI, jucăușul și rafinatul hatchback cu ADN de kart, crește în lungime și puțin în înălțime pentru a face loc unei banchete cu trei locuri în spate, a încă două portiere și unui portbagaj în care intră mai mult decât un bax de apă și două plase de cumpărături. Englezii l-au botezat "MINI 5", iar mașina promite să nu se abată prea mult de la filosofia modelului de bază. Doar cu 0.1 secunde până la 100 km/h, în cazul lui MINI Cooper S 5...

Inițial, în 1959, MINI s-a născut ca o mașinuță de oraș ideală. În 1961, John Cooper a văzut potențialul competițional al "buburuzei" și, în 1964, 1965 și 1967, MINI Cooper S a dominat Raliul Monte Carlo. Iar arhitectura tip kart a platformei sale, cu roțile dispuse la extremități, este păstrată și, în ziua de astăzi, de cea de-a treia generație dezvoltată sub umbrela BMW, după resuscitarea mărcii de către bavarezi, la începutul anilor 2000, manevrabilitatea, ținuta de drum și plăcerea de a conduce fiind la cote maxime.

Niciodată însă, MINI nu a fost o mașină prea spațioasă și practică, pentru mai mult de 1-2 persoane. Și, de-a lungul timpului, s-au făcut fel de fel de încercări, cu fel de fel de versiuni de caroserie, pentru a atrage noi clienți. Prima tentativă din era BMW s-a petrecut în 2007, când a fost lansat Clubman-ul - o versiune break, mai lungă, a MINI-ului clasic, cu trei uși și jumătate. Dar feedback-ul n-a fost pe măsura așteptărilor.

În 2010, Countryman ("omul de la țară" sau "țăranul", în traducere liberă), primul crossover din istoria reputatului constructor britanic, a fost primul MINI care a răspuns într-adevăr nevoilor de spațiu și de versatilitate ale clienților care au nevoie de mai mult decât un kart carosat. Dar, datorită abaterii de la arhitectura tradițională și a suspensiilor "cocoțate", s-a pierdut tocmai acel feeling de kart. Prin urmare, MINI a luat decizia istorică de a "descăleca" ideea Contryman-ului și de a face pasul în segmentul hatchback-urilor cu cinci uși, tot cu un "kart".

Cu un ampatament extins cu 72 de milimetri, la 2.567 mm, şi o caroserie lungită cu 161 de milimetri, până la 3.982 mm (MINI Cooper S 5 uşi şi MINI Cooper SD 5 uşi au 4.005 mm, datorită parașocurilor profilate), în comparaţie cu dimensiunile celei de-a treia generații MINI cu trei uşi, MINI 5 oferă o libertate mai mare de folosire a interiorului, fără a face rabat în ceea ce privește plăcerea de a conduce. În spate sunt trei locuri separate, accesibile prin intermediul perechii suplimentare de portiere, iar pasagerii care le utilizează beneficiază de o creştere a spaţiului pentru cap cu 15 milimetri şi de o extindere a lăţimii interioare cu 61 de milimetri, la nivelul coatelor. În plus, portbagajul este mai mare cu 67 de litri decât la noul MINI cu trei uşi, volumul total fiind de 278 litri. Nivelul ridicat de versatilitate a automobilului este susţinut şi de rabatarea spătarului banchetei în raport 60:40, ceea ce permite ca volumul portbagajului să poată ajunge până la 941 litri.

La fel ca la oricare alt MINI, cea mai nouă generaţie de motoare asigură un echilibru excepţional între plăcerea condusului şi consumul de combustibil. Acesta este susţinut de nou dezvoltatele transmisii, manuală cu şase trepte şi Steptronic cu şase viteze, precum şi de numeroasele tehnologii MINIMALISM, de eficientizare a consumului. Sentimentul de kart oferit de MINI 5 pe şosea este garantat datorită versiunii specifice modelului a tehnologiei rafinate a suspensiei. Sistemul Dynamic Damper Control (controlul dinamic al suspensiei) cu amortizoare ajustabile este disponibil opţional, aşa cum sunt şi modurile de condus MINI, care asigură o abordare potrivită a performanţelor şi confortului (MID, SPORT sau GREEN). În "SPORT", curba caracteristică a pedalei de acceleraţie şi direcţia beneficiază de o setare mai sportivă, aşa cum se întâmplă cu timpii de schimbare a treptelor de viteză la automobilele echipate cu transmisia Steptronic. Iar în "GREEN", un stil de condus relaxat şi mai eficient în privinţa consumului este susţinut de controlul inteligent al gestiunii energiei şi aerului condiţionat, precum şi de sisteme precum afişarea punctului de schimbare a vitezelor.

La lansarea pe piaţă a modelului MINI cu cinci uşi, oferta va cuprinde patru motoare, toate cu tehnologie MINI TwinPower Turbo. Un propulsor pe benzină, cu trei cilindri, care dezvoltă un maxim de 100 kW/136 CP echipează MINI Cooper 5. Puterea motorului pe benzină, cu patru cilindri, de la MINI Cooper S 5 este de 141 kW/192 CP. Noul MINI Cooper D 5 este echipat cu un motor diesel cu trei cilindri, care dezvoltă 85 kW/116 CP. Iar, suplimentar, MINI Cooper SD 5 este disponibil, în premieră, cu noul motor diesel de 2.0 litri, cu patru cilindri, care oferă 125 kW/170 CP.

Test Drive: BMW 435i xDrive - Excitație silențioasă...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 4: Mousse de ciocolată cu fructe de pădure
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 4: Mousse de ciocolată cu fructe de pădure Marti, 23.04.2024, 10:00
Ai filme bune în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Ultimele știri
x