Antena Căutare

3 tehnici folosite de companiile din România pentru a-și fideliza angajații

Când un angajat performant pleacă din companie se pierd resurse importante, astfel încât orice firmă trebuie să aibă o strategie de retenție bine pusă la punct.

Când un angajat performant pleacă din companie se pierd resurse importante, astfel încât orice firmă trebuie să aibă o strategie de retenție bine pusă la punct.

Orice angajat este o resursă importantă pentru companie și înlocuirea lui determină sincope în procesele de zi cu zi. Mai mult decât atât, în unele domenii, precum IT-ul de pildă, numărul specialiștilor este în continuare scăzut în comparație cu nevoile companiilor, astfel încât este nevoie de politici de resurse umane bazate pe fidelizarea angajaților. Iată, așadar, ce tehnici se folosesc în organizațiile de la noi în vederea retenției și dezvoltării angajaților:

Beneficiile extra-salariale în forma bonurilor de masă și a tichetelor de vacanță sunt un prim pas făcut de companii pentru a fideliza personalul

În puține companii remunerația pentru munca prestată se rezumă doar la salariu. Cel mai des se oferă și tichete de masă, a căror valoare maximă a crescut până la 15,09 lei pentru ziua lucrată. Asta înseamnă că un angajat poate primi peste 300 de lei în plus la salariu în fiecare lună. Acest aspect nu crește doar puterea de cumpărare a angajatului, pentru că, dacă vom consulta avantajele acestor beneficii extra-salariale, vom observa că și companiile au suficiente motive pentru a le oferi. Nu e de mirare, în acest caz, că tichetele de masă sunt cel mai des beneficiu regăsit în ofertele pentru salariații din România.

Totodată, tichetele de vacanță, un concept relativ nou în România, reprezintă și ele un mod de a arăta angajaților prețuirea de care au parte în cadrul firmei, la fel și tichetele cadou oferite la diverse ocazii - aniversări, sărbători religioase etc. Aceste beneficii sunt foarte solicitate, pentru ca sunt la îndemână oricărei companii.

Dezvoltarea profesională, un factor extrem de important, mai ales pentru angajații tineri

Tinerii sunt angajații cei mai râvniți de companii, dar și cei care își schimbă cel mai des jobul. Cei din generația Millennial își schimbă locul de muncă o dată la aproximativ 3 ani, așa că politicile de retenție sunt dezvoltate avându-i drept țintă chiar pe reprezentanții ei. Ce se poate face pentru aceștia? Un program de dezvoltare profesională, axat pe oferirea de șanse de creștere și de învățare.

Dezvoltarea profesională nu înseamna doar cursuri și acreditări costisitoare, ci poate fi gândită și sub forma unor work-shop-uri cu diverși traineri sau programe de mentorat cu managerii din companie. Mai mult decât atât, impunerea unor repere clare când vine vorba despre promovări sau praguri de performanță reprezintă o altă modalitate prin care angajatul poate fi determinat să petreacă mai mult timp într-o companie. Conferințele și webinarurile sunt și ele variante de luat în calcul când vine vorba despre dezvoltarea profesională a angajaților.

Programele de wellness au dublă utilitate într-o companie

Implementarea unor programe de wellness în companii este o tendință mai nouă în România, însă este foarte apreciată atât de angajați, cât și de angajatori. Aceste programe pot lua forme simple de tipul „Ziua fructelor” sau forme mai ample precum competiții interne de fitness. Se poate apela inclusiv la consultanți care să organizeze seminarii de nutriție și viață sănătoasă, sau se pot oferi abonamente gratuite la săli de sport. Acestea au o dublă utilitate, deoarece ajută la menținerea unui tonus bun în companie, angajații devenind mai sănătoși și mai productivi.

Vor exista mereu diferențe între ce își doresc angajații și ce le pot oferi angajatorii, însă, cu o strategie gândită în perspectivă, se poate ajunge la un consens.

Sursa foto: Shutterstock

Angajații din România sunt în pericol! Se schimbă radical regulile pentru contribuțiile sociale!... 2017 aduce mai multe sau mai puține locuințe noi pe piață?...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 4: Mousse de ciocolată cu fructe de pădure
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 4: Mousse de ciocolată cu fructe de pădure Marti, 23.04.2024, 10:00
Ai filme bune în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Ultimele știri
x