Antena Căutare

Cum poate intra în afaceri un tânăr din România!

Românii nu duc lipsă de spirit antreprenorial: o arată statisticile, care spun că doar în prima jumătate a anului, numărul firmelor noi a crescut cu 37% față de aceeași perioadă a anului trecut (potrivit unui studiu realizat de REGnet.ro).

Românii nu duc lipsă de spirit antreprenorial: o arată statisticile, care spun că doar în prima jumătate a anului, numărul firmelor noi a crescut cu 37% față de aceeași perioadă a anului trecut (potrivit unui studiu realizat de REGnet.ro).

Mulți dintre cei care pornesc astfel de afaceri sunt tineri, domeniile preferate de aceștia fiind tehnologia informației, industriile creative și agricultura.

Un indicator al faptului că românii își doresc să fie antreprenori este însă și numărul mare de programe create de companiile mari și bănci pentru a sprijini inițiativa privată, dar și proiectele derulate de stat, ca Start-Up Nation, prin care se oferă ajutoare nerambursabile de până la 200.000 de lei unor firme noi.

Lor li se alătură inițiative create de antreprenorii cu vechime pentru cei care se află la început de drum, cum este programul Startarium, care îi ajută pe antreprenorii tineri să își testeze ideile, să învețe despre mecanismele unui business și chiar să obțină finanțările de care au nevoie.

Una dintre modalitățile prin care tinerii se pot lansa în afaceri o reprezintă dezvoltarea unor idei care nu cer investiții mari, pentru început. Facebook a început ca o platformă studențească, dar sunt multe alte afaceri care pot lua startul cu un capital mic. O altă idee pe care unii antreprenori tineri au testat-o cu succes, așa cum este și cazul lui Iustin Paraschiv, fondatorul Grupului Carmistin, este căutarea unei nișe care răspunde unei nevoi reale din piață. În acest caz, ideea de la care a plecat întregul business a fost faptul că procesatorii de carne nu primeau constant materie primă de calitate de la furnizori.

Tinerii care își doresc să înceapă o afacere în România, se pot orienta și spre unul dintre următoarele domenii:

Serviciile de consultanță. Sunt necesare experiența și contactele, dar investiția de început este minimă, comparativ cu domeniile care implică producție. Consultanța se poate referi la business, relații publice, imobiliare, educație și multe altele.

Cafenelele. Sunt tot mai multe, pe de o parte deoarece chiriile sunt încă mici în București și alte orașe din țară, comparativ cu costurile practicate în alte țări, dar și pentru că reprezintă una dintre ideile de afaceri care îți permit să fii creativ.

Fermele de legume. O idee la îndemâna celor care dețin deja terenuri la țară, cumpărate sau moștenite și care pot veni cu bani de acasă, alături de cei pe care îi pot obține prin programele de finanțare europeană. În ultimii ani, a câștigat tot mai mult teren ideea fermelor ecologice, fie că este vorba despre cultivarea legumelor și fructelor, sau despre producția de carne. Succes au și stupinele bio, care găsesc piață de desfacere în afara țării.

IT-ul. Pentru un programator talentat, care a găsi deja clienți în România sau în afară, este simplu să facă trecerea de la a lucra pe cont propriu, la un adevărat business, cererea pentru astfel de proiecte fiind uriașă, iar comisioanele pe măsură. Alte idei de afaceri legate de lumea internetului se pot referi la dezvoltarea de aplicații mobile, serviciile de optimizare SEO și marketingul online.

Sursa foto: Shutterstock

Ce preţuri au magazinele ANAF şi cum îţi poţi cumpăra o casă care a fost confiscată! Șosete la doi lei, șampon la 12 lei... Răsturnare de situațe! Salariile angajaţilor nu scad de la 1 ianuarie 2018...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 3: Steak de vită cu sos de parmezan cu trufe
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 3: Steak de vită cu sos de parmezan cu trufe Marti, 16.04.2024, 10:00
Ai filme bune în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Ultimele știri
x