Secretul succesului în România. Cum pornești o afacere cu bani puțini

Din ce în ce mai mulți români doresc să deschidă o afacere și caută secretul succesului.

Să pornești la drum pe cont propriu, investind în visele tale și deschizându‐ți propria afacere, presupune un curaj pe care cei mai mulți dintre noi se mulțumesc să îl admire de la distanță. O astfel de alegere presupune o cheltuială considerabilă în primele luni de la începerea business‐ului. De aceea este important să știi, pentru început, cum poți să te promovezi singur, prin câteva mijloace simple, inovative și care să nu te coste o avere. 

De ce e produsul tău special

În primul rând, cercetează piața pentru a vedea cum se prezintă concurența și apoi identifică ce face ca serviciul sau produsul tău să fie speciale, indiferent dacă rezolvă o problemă sau abordează o cerință a consumatorilor. Trebuie să știi ce te diferențiază și să te folosești de acest atu pentru a scoate bussiness‐ul tău în evidență în fața competitorilor. Ține cont de asta atunci când îți prezinți afacerea, atât în mediul online, cât și în offline.

Creează‐ți o identitate puternică

Trebuie să investești în brandul afacerii tale: concepe, alături de un specialist, un logo memorabil, care să reprezinte business‐ul cu succes. Atâta timp cât și un copil poate recunoaște mai mult de jumatate dintre marile branduri numai după logo, este evident cât sunt de importante și cât de mult contează pentru prezența pe piață a unui brand sau a unui produs.

Intră în forța pe rețelele de socializare

Cât ești încă la început, poți amâna construirea unui site și comunica în online numai cu o simplă pagină de Facebook. N‐ai fi primul care o face, iar consumatorii sunt deja obișnuiți cu promovarea brandurilor pe rețelele de socializare. Ba chiar mulți dintre ei s‐au obișnuit să găsească aici, pe lângă prieteni și cunostințe, și o cale de comunicare cu produsele și brandurile lor preferate. Îți poți crea o comunitate de consumatori fideli care prin feedback‐ul lor te vor ajuta să crești și să răspunzi mai bine cerințelor acestora.

Lasă‐ți amprenta

Pe măsură ce afacerea ta crește, vei avea nevoie de ceva mai mult decât niște cărți de vizită și niște pixuri cu logo‐ul business‐ului tău pentru a te prezenta. Diferențiază‐te de restul pieței și încearcă să personalizezi câteva obiecte care, odată oferite, să continue să fie utile celor care le vor primi. Nu‐ți fie teama să inovezi și să branduiești inclusiv produse care nu au o legătură directă cu domeniul afacerii tale. Important este ca logo‐ul tău să fie acolo și ca obiectul să merite să fie păstrat. Este foarte simplu să apelezi la o asemenea strategie de promovare a afacerii, deoarece mediul online te ajută, deja, să alegi dintr‐o uriașă varietate de produse personalizabile și să imprimi mesajul dorit pe oricare dintre produsele alese. Nu te costă decât câteva click‐uri.

Socializează, învață, aplică. Crește!

Caută să formezi legături în mediul de afaceri dedicat domeniului tău și învață din experiențele tale și ale celorlalți. Participă la conferințe și business‐hub‐uri, prezintă‐te și nu uita să oferi fiecarui om cu care ai dori să lucrezi o carte de vizită și un motiv pentru a colabora cu tine.

facebook whatsapp twitter pinterest
mai multe
HOROSCOP

mai multe 

Berbec

Taur

Gemeni

Rac

Leu

Fecioara

Balanta

Scorpion

Sagetator

Capricorn

Varsator

Pesti