Sunteţi de aceeaşi vârstă, dar totuşi pari să ai ceva ani în plus? Oamenii de ştiinţă au descoperit motivul: O genă este responsabilă de ridurile de pe faţa ta

Te uiţi în oglindă şi vezi că ţi-au apărut nişte riduri peste noapte, deşi nu ar fi trebuit? Există, desigur, o explicaţie. Pe lângă condiţiile de trai, de dietă sau de viciile pe care le avem de-a lungul vieţii, mai trebuie luat in considerare un factor. Un studiu publicat în revista științifică ''Current Biology'' afirmă că a fost descoperită o genă care explică, parțial, de ce unele persoane par mai în vârstă decât sunt în realitate

Numită ''MC1R'', această genă conduce la o culoare roșie a părului și la un ten deschis, după cum se știe deja. Dar uneori, din cauza unei variații a acesteia, persoana purtătoare a genei poate părea, în medie, cu doi ani mai bătrână decât indivizii care nu au gena respectivă. Acesta este concluzia la care a ajuns o echipă de specialiști de la Facultatea de Medicină a Universității Erasmus din Rotterdam care a analizat genomul a 2.700 de olandezi în vârstă. Percepția asupra vârstei a fost rezultatul examinării feței subiecților și a ridurilor acestora.

În plus, experții olandezi au observat că legătura dintre varianta genetică și vârsta percepută nu este influențată de sex, ten sau degradarea pielii din cauza expunerii la soare.

Cercetări anterioare au scos la iveală că percepția asupra vârstei este influențată de o combinație de factori genetici și de mediu. Totodată, vârsta pe care pare să o aibă o persoană în funcție de aspectul ei poate să reflecte starea sa de sănătate și să dea un indiciu asupra speranței ei de viață.

Oamenii de știință intenționează să continue cercetările pentru a identifica și alte gene care ar putea avea un rol în aspectul mai tânăr sau, dimpotrivă, mai bătrân al unei persoane. În acest fel, s-ar putea clarifica și unele aspecte importante legate de starea de sănătate și de natura fenomenului de îmbătrânire.

Invenția SECOLULUI: Un român a inventat mașina care merge cu doar TREI LITRI de APĂ... De ce nu primește multe like-uri la poze? Fiindcă nu le faci corect! Iată regulile de aur pentru o fotografie reușită, c...