VIDEO: El e cel mai mare dinozaur care a existat vreodată! Cântărea cât zece elefanţi la un loc

La Muzeul American de Istorie Naturală din New York a fost expus scheletul celui mai mare dinozaur descoperit vreodată. Pentru că nu are o denumire ştiinţifică, specialiştii i-au dat numele de ”Titanozaur”, acesta având circa 40 de metri lungime şi 20 de metri lăţime.

Scheletul este cel mai mare exponat de la muzeu, depăşind chiar şi Balena Albastră care deţinea până acum recordul. Creatura preistorică nu a avut loc în cea mai mare încăpere a clădirii, astfel că o parte din gâtul său uriaş a fost scoasă afară pe uşa de intrare în sala de expoziţie.

Rămăşiţele animalului au fost descoperite la începutul anilor 2000 de către un agricultor din La Flecha, din regiunea Patagonia. Ulterior, fosilele au fost excavate de către o echipă de paleontologi, scrie mediafax.ro.

Titanozaurul era un erbivor imens care a trăit în timpul Cretacicului târziu, în pădurile din Patagonia, în urmă cu 95-100 de milioane de ani. Oamenii de ştiinţă estimează că animalul, al cărui gât foarte lung măsura aproximativ 26 de metri, avea o greutate de aproximativ 60 de tone.

Sursa foto: Facebook - American Museum of Natural History

"Cântărea cât 10 elefanţi din Africa şi cât şapte Tyrannosaurus rex, cel mai cunoscut dintre dinozauri”, a declarat Kenneth Lacovara, profesor de paleontologie la Universitatea Drexel din Philadelphia.

În plus, scheletul arată că animalul nu îşi terminase perioada de creştere în momentul morţii sale.

"Este de departe cel mai bun exemplu pe care îl avem dintre toate vieţuitoarele uriaşe care au trăit pe planeta noastră", a declarat Kenneth Lacovara.

Sursa: mediafax.ro