Asta-i DACIA cea mai rară din lume! Doar 642 de bucăţi au ieşit pe poarta uzinei de la Mioveni din cauza Elenei Ceauşescu: "Împinge populaţia să trăiască libertin"

 
+6 click pentru
galerie

Deşi pare o maşină pentru hipioţi, Dacia D6 Estafette a fost produsă în România comunistă între anii 1975 şi 1978. Nu a fost nici pe departe la fel de cunoscută ca modelul similar de la Volkswagen, nici nu au ieşit prea multe de pe poarta uzinei de la Mioveni, dar a devenit vedetă în felul ei

Cunoscătorii de maşini probabil se întreabă care este istoria denumirii maşinii. În 1959 ieşea pe poarta Renault prima maşină Estafette care s-a bucurat de o popularitate imensă, fiind produs până în 1986. Numele vine din italiană și înseamnă, într-o traducere aproximativă, „curier”. În 1961, a fost actualizat modelul și a fost introdusă versiunea Alouette. 

14 ani mai târziu, pleacă la drum Dacia D6, "fiica" îndrăgitului Renault. Se fabrică, în trei ani, fix 642 de unităţi care ajung, în cea mai mare parte, la Poşta Română, automobilul fiind vândut exclusiv instituţiilor de stat.

Motorul și toate anexele sale (mai puțin pompa de apă și carcasa filtrului de aer) erau comune cu cele ale modelui Dacia 1300, fiind de fabricație românească. La fel erau sistemul de frânare care echipează puntea spate, geamurile, plafonierele, anvelopele și tapițeria.

Varianta de caroserie asamblată la Mioveni a fost cea transport mărfuri, cu plafon standard. 

O legendă urbană spune că motivul pentru care fabricarea nu a mai continuat a fost chiar ordinul dat de Elena Ceauşescu. Aceasta nu a vrut ca modelul să ajungă la populație pentru că ar fi împins spre haos, anarhie și dorinţa de a trăi mai libertin (moda hippy). 

 SURSE: WIKIPEDIA.ORG, PLAYTECH.RO

facebook whatsapp twitter pinterest
PARTENERI
PREMIUM

Mai multe 

HOROSCOP

mai multe 

Berbec

Taur

Gemeni

Rac

Leu

Fecioara

Balanta

Scorpion

Sagetator

Capricorn

Varsator

Pesti

mai multe