Poveste incredibilă: pilotul avionului a fost pulverizat prin geam, răstignit pe fuselaj la 5.300 metri și -17 grade, cu picioarele prinse în manșă! MIRACOLUL 5390

 
+2 click pentru
galerie

Pe 10 iunie 1990, unul dintre geamurile cabinei avionului ce trebuia să ducă 81 de pasageri de la Birmingham la Malaga se pulverizează. Pilotul Tim Lancaster este tras afară, rămânând răstignit pe fuselaj, cu picioarele prinse în manșă. Unul dintre ofițeri îl prinde, în timp ce secundul Alastair Atchinson reușește să ducă BAC-ul, cu bine, la sol. Toată lumea supraviețuiește, inclusiv comandantul, care a stat la -17 grade mai bine de 22 de minute!!!

Da, la prima citire, așa e: pare incredibil, un scenariu desprins dintr-un film de groază. Dar e pura realitate!

Suntem pe 10 iunie 1990. Zborul ”British Airways 5390” este gata de decolare. 81 de pasageri pleacă din Birmingham, Marea Britanie, în vacanță, în căldura Malagăi, în Spania. La manșă e Tim Lancaster, 42 de ani, pilot experimentat, cu peste 11.050 de ore de zbor. În dreapta sa îl are pe Alastair Atchinson, 39 de primăveri. Nu-l cunoaște, nu-l știe, e primul zbor dimpreună, dar a aflat că e dibaci, 7.500 de ore de zbor. Patru stewarzi+doi oameni din echipaj, asta e lista.

Pasărea de foc se desprinde pe pistă normal, nu-s incidente. Pe la 07.33, ora locală, personalul navigant se pune pe pregătit micul dejun. Nava e la 5.300 de metri, deasupa Didcot-ului, Oxfordshire. E momentul în care unul dintre geamurile din stânga ale cabinei de pilotaj începe să tremure. Zbufffff!, un zgomot uriaș și bucata de plexiglas se pulverizează! Lancaster tocmai și-a desfăcut, de trei minute, centura de siguranță. Habitaclul se depresurizează, Tim este tras, pur și simplu, afară, de forța aerului. Picioarele îi rămân în manșă, blocate. Este răstignit, la propriu, pe fuselaj, la -17 grade Celsius. Nigel Ogden, unul dintre băieții din echipaj, sare și prinde, efectiv, cu brațele, trupul comandantului.

Afară, din cauza șocului și al frigului, Lancaster leșină. Vântul suflă cu putere. Atchinson nu se pierde și începe procedurile de aterizare forțată, dar manșa blocată îl încurcă. Trebuie să coboare repede: deși pare greu de crezut, avionul nu dispune de suficiente măști de oxigen, așa că nu toți pasagerii le pot utiliza! Copilotul comunică extrem de greu cu cei de la sol, datorită zgomotului infernal existent în cabină. De aceea, procedurile de urgență ale British Airways demarează foarte greu. Ogden nu-l mai poate ține pe Lancaster: e ars pe față, obosit, terminat. Toți cred că Tim e decedat! Atchinson urlă să nu i se dea drumul, pentru că al său corp ar putea ajunge la unul dintre motoare. Sunt momente de o tensiune incredibilă!

Toată lumea scapă teafără!

Finalmente, copilotul poate înțelege ce i se comunică. Urmează să aterizeze pe aeroportul din Southampton, unde totul este pregătit. La 07.55 procedurile sunt demarate. Atchinson reușește să parcheze aeronava, în bune condițiuni, pe Pista 2, cu Tim Lancaster ”sudat” de fuselaj. În afara lui și a lui Ogden, toți scapă fără nicio rană. Căpitanul e dus la spital, în cinci luni de la accident e refăcut complet, se reapucă de pilotaj. Se pensionează de la ”British” la 55 de ani. Prin 2005 devine pilot la ”easyJet”.

Atchinson e declarat erou. Atât el, cât și doi membri ai echipajului sunt decorați de către Regină. Inexplicabil, Ogden e uitat. 

Ancheta a stabilit că geamul fusese schimbat doar cu 27 de ore înaintea decolării. Din cauza grabei, nu era fixat cum trebuie. Niciun șurub din cele 90 cu care fusese ”prins” nu prezenta siguranță: fie prea mic în diametru, fie prea scurt! Din acel moment, toate sistemele de prindere au trecut în interiorul navei, pentru a putea fi controlate!

facebook whatsapp twitter pinterest
PREMIUM

Mai multe 

100 de zile de vara

Vezi detalii 

Smiley News

vezi mai multe 

HOROSCOP

mai multe 

Berbec

Taur

Gemeni

Rac

Leu

Fecioara

Balanta

Scorpion

Sagetator

Capricorn

Varsator

Pesti

Timp Liber

vezi mai multe 

mai multe