Psihologia vânzărilor. Cum ești influențat să cumperi din magazine anumite produse

 

Pshihologia vânzărilor este un domeniu aflat în prezent la mare căutare, iar magazinele care apelează la câteva trucuri foarte simple sunt și cele mai profitabile.

Cercetările din domeniul psihologiei comportamentale s‐au dovedit a fi foarte utile pentru retaileri.

Oamenii nu sunt întotdeauna ființe raționale. De fapt, studiile au demonstrat că cea mai mare parte a deciziilor de cumpărare sunt luate pe baza unor factori pe care clienții nu îi conștientizează.

În  cadrul  unei  lucrări  intitulate  „Brainfluence”,  autorul  Roger  Dooley  oferă  câteva  metode  prin  care retailerii folosesc „neuromarketing‐ul” pentru a influența deciziile de cumpărare ale clienților.

1. Fonturi clare și etichete atrăgătoare

Un  studiu  citat  de  inc.com  a  arătat  că  fonturile  stilizate  și  alambicate  îi  determină  pe  potențialii cumpărători să creadă că interacțiunea cu produsul le va consuma mult mai mult timp decât în situația în  care  fontul  este  foarte  simplu  și  clar,  precum  fontul  Arial.  În  cazul  unui  font  greu  de  descifrat, consumatorii cred că produsele sau serviciile care îl afișează sunt lente și complicate.

„Probabil în 9 cazuri din 10, un font simplu și clar este o alegere bună”, spune Roger Dooley. În  consecință, un aspect foarte important  în stimularea  vânzărilor sunt etichetele produselor. Acestea descriu  caracteristicile  produselor și  le  diferențiază  la  raft  de  cele  concurente.  Designul  atrăgător  al etichetelor reprezintă, de fapt, cea mai eficientă și mai ieftină metodă de popularizare a numelui unui magazin sau al unei companii. Se dovedește, astfel, că o imprimantă de etichete este una dintre cele mai eficiente investiții pe care o companie le poate face pentru a crește notorietatea brandului și pentru a stimula vânzările produselor comercializate. Imprimantele de etichete se găsesc și în magazinele online,  iar AICI găsiți un video foarte scurt prin care vei vedea cum funcționează, efectiv, un astfel de produs.

2. Nu afișează simbolul banilor

Un studiu a arătat că oamenii devin mai conștienți de prețuri atunci când intră într‐un restaurant dacă semnul  dolarului  este  afișat  în  meniu,  lângă  cifra  prețului  unui  produs.  Situația  este,  cu  siguranță, valabilă și pentru semnul monedei euro sau pentru „lei”.

„Atunci când clienții văd simbolul unei monede, o parte a creierului lor se activează, fapt ce poate ajuta, uneori, marketerul, dar de cele mai multe ori este un impediment”, spune Dooley.

3. Stimulează simțurile

Multe magazine și supermarketuri apelează la trucul mirosului și la o muzică ambientală foarte plăcută pentru a stimula vânzările unor anumite produse.

„Poți  crea  un mediu  olfactiv  foarte  plăcut, memorabil și specific  (...).  Anumite  parfumuri  pot stimula simțurile consumatorilor și pot genera dorința de cumpărare a produselor respective”, notează Dooley în lucrarea sa.

Spre  exemplu,  după  ce  compania  Nike  a  început  să  utilizeze  diferite  parfumuri  în  magazinele  lor, vânzările  au  crescut  cu  80%,  conform  independent.co.uk.  Un  alt  exemplu  elocvent  este  cel  al  unei benzinării, care a folosit un parfum de cafea în zona de vânzare a cafelei, fapt care a crescut numărul cafelelor cumpărate de clienți cu 300%.

4. Răspunsul prompt la solicitările consumatorilor

Nimănui nu‐i place să fie ignorat, iar majoritatea clienților se așteaptă la un feedback prompt din partea companiilor atunci când solicită o informație sau oferă un sfat, inclusiv pe rețelele de socializare.

Un studiu  citat  de  Dooley  a  demonstrat  că  cele  mai  multe  persoane  care s‐au  plâns  pe  rețelele  de socializare cu privire la un anumit produs sau serviciu și‐au șters comentariile negative sau au revenit cu un comentariu pozitiv după ce compania criticată le‐a oferit un răspuns, fie și sub formă de scuze.

facebook whatsapp twitter pinterest
PARTENERI
PREMIUM

Mai multe 

HOROSCOP

mai multe 

Berbec

Taur

Gemeni

Rac

Leu

Fecioara

Balanta

Scorpion

Sagetator

Capricorn

Varsator

Pesti

mai multe