Antena Căutare

Mai multă treabă în mai puțin timp. Cinci secrete ale productivității oamenilor de succes pe care le poți împrumuta

Indiferent de domeniul în care activează, oamenii de succes se pricep de minune la un lucru - profită la maximum de timpul pe care îl au la dispoziție. Aceștia înțeleg că timpul este echivalentul sumei de bani care poate fi produsă în respectivul interval. Productivitatea lor, însă, nu este un secret. Iată care sunt cele 5 lucruri de care țin cont:

Indiferent de domeniul în care activează, oamenii de succes se pricep de minune la un lucru - profită la maximum de timpul pe care îl au la dispoziție. Aceștia înțeleg că timpul este echivalentul sumei de bani care poate fi produsă în respectivul interval. Productivitatea lor, însă, nu este un secret. Iată care sunt cele 5 lucruri de care țin cont:

1. Se concentrează pe minute, nu ore

Oamenii ale căror performanțe la locul de muncă sunt medii, își segmentează programul în ore sau jumătăți de ore. În schimb, oamenii de succes știu că au la dispoziție 1440 minute în fiecare zi și că nimic nu este mai valoros ca acestea. Banii se pot pierde și se pot face din nou, dar timpul pierdut nu mai poate fi recuperat. Iar managerii competenți extind acest raționament și asupra timpului angajaților lor.

Spre exemplu, un manger de depozit, centru de distribuție sau proces de producție va determina rapid câștigurile semnificative de productivitate și vor înregistra creșterea ROI cu un simplu sistem de imprimare portabil. O minimă documentare despre imprimantele portabile scoate la iveală utilitatea acestora în cazul spațiilor de lucru unde sunt necesare deplasări mai lungi pentru operațiile de etichetare sau unde este necesară o precizie sporită. Operatorii dintr-un depozit vor economisi 42% mai mult timp dacă folosesc o imprimantă mobilă prinsă de centură în loc să facă drumuri dese și inutile până la una fixă. Totodată, crește concentrarea și se minimizează riscul unor erori. Acesta este, de departe un exemplu de eficientizare a timpului, de transformare a orelor în minute de maximă productivitate.

2. Se concentrează pe un singur lucru

Persoanele ultra productive știu care e sarcina lor prioritară și lucrează la ea câte două ore în fiecare dimineață, fără întreruperi. Cum îți dai seama care este lucrul care are cea mai mare importanță? Trebuie să te gândești care acțiune a ta va avea cel mai mare impact și te va ajuta să-ți îndeplinești cu succes obiectivul. Sau, după caz, poți să-ți pui întrebarea: ce reușită te-ar putea promova la locul de muncă?

3. Nu folosesc liste fizice de responsabilități

Uită de clasicele liste cu lucruri de făcut. Potrivit unui experiment efectuat de iDoneThis oricine lucrează cu liste fizice reușește să bifeze doar 41% din sarcinile notate. Înlocuiește-le cu evenimente în Google Calendar, spre exemplu și împarte-ți întreaga zi de lucru în calupuri de 15 minute. Știm, sună ca o adevărată corvoadă, dar procesul acesta ajută foarte mult la organizarea întregii zile de lucru și crește cu 95% rata productivității.

4. Ajung acasă până la cină

Mereu există mai mult de lucru, mereu există multe sarcini care ar trebui duse la capăt, mereu există mai mult decât se poate face în realitate. Oamenii deosebit de performanți știu care sunt lucrurile care contează cu adevărat în viața lor. Da, desigur, munca joacă un rol important, însă știu să își rezerve timp și pentru familie, sport și acte de caritate.

5. Se conectează la o sarcină o singură dată

De câte ori nu ți s-a întâmplat să deschizi un mail, apoi să revii de nenumărate ori cu intenția de a formula, într-un final, un răspuns la solicitare? Oamenii care au deprins tainele gestionării eficiente a timpului folosesc tactica „unicului contact“. Își alocă 10-15 minute, câte sunt necesare pentru a rezolva o sarcină și nu se mai întorc niciodată asupra ei, odată ce e rezolvată. Acest truc reduce considerabil și stresul pe care îl produce memorarea lucrurilor neterminate și presiunea pe care acestea o determină.

Nu trebuie să fii antreprenor, olimpic sau milionar și nici nu trebuie să vrei să fii. Cert este că informații prețioase despre cum poți fi mai bun în fiecare zi circulă nestingherite. Nu e păcat să nu ții cont de ele, în special dacă acestea te pot ajuta să faci mai multe lucruri într-un interval mult mai mic de timp? Nu uita, oamenii de succes par mai puțin munciți și mai odihniți - asta pentru că le rămâne mai mult timp pentru ei.


Sursă foto: Shutterstock.com, Copyright: g-stockstudio

O nouă concurență din Silicon Valley pentru giganții din HR, siftgo.com, o platformă online fondată de doi români...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
Hello Chef sezonul 7, 23 martie 2024. Confruntarea dintre Roxana Blenche și chef Samuel. Verdictul Dianei Matei
Hello Chef sezonul 7, 23 martie 2024. Confruntarea dintre Roxana Blenche și chef Samuel. Verdictul Dianei Matei Sambata, 23.03.2024, 15:30
Ai Formula 1 în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Ultimele știri
x