Antena Căutare

Luna cadourilor - provocarea anului pentru parinti

Desenele animate de la televizor sunt tot mai mult fragmentate de reclame la jucarii. Copiii scriu aproape zilnic scrisori Mosului, apoi se razgandesc, vor altceva si ii mai scriu o data.



De fapt, nu jucaria in sine il ajuta pe copil sa-si dezvolte abilitatile, ci jocul impreuna cu parintele. Studiile au aratat ca 10 minute de joc efectiv cu copilul il ajuta pe acesta sa-si imbunatateasca performantele cognitive si sa-si dezvolte limbajul. Jocul este si cea mai buna cale de comunicare cu copilul.

Cand e intrebat direct, de cele mai multe ori copilul nu raspunde, dar cand e implicat intr-un joc comunica foarte mult. De exemplu, un copil care nu povesteste ce se intampla acasa, in lipsa parintilor, sau la gradinita arata si exprima inclusiv verbal totul atunci cand jucariile lui preferate capata rol de bona, de educatoare, de copii.

Si totusi ce te faci cand copilul ajunge sa aiba indoieli in privinta existentei Mosului? Spune-i ca si tu ai crezut pana la varsta lui in existenta Mosului si ca datoria ta a fost ca, atunci cand ai aflat, sa transmiti legenda mai departe. La fel va trebui sa faca si el. Nu-l amagi si nu-l invinovati spunand, de exemplu, ca Mosu nu exista pentru ca el nu crede indeajuns de mult.

Nu-l ameninta spunandu-i ca, daca nu face ceea ce i-ai cerut sau ca daca nu e cuminte, nu mai vine Mosu. Intotdeauna vine. Daca inca mai crede in aceasta legenda sau in altele este foarte bine, inseamna ca are inca nevoie de acest univers fabulos, de aceasta gandire magica. Cat sunt mici, copiii cred in diverse personaje imaginare, sunt eroii lor, modelele lor. Unii dintre ei au chiar prieteni imaginari, iar asta le da curaj. Dar ce aduce Mosu?

Se pune tot mai mult accent pe jucarii inteligente, insa un robot sau o papusa, oricat de „inteligente" ar fi, nu au neaparat un impact asupra copilului. Jucaria este importanta pentru ca permite jocul, explorarea, interactiunile sociale. Astfel, aproape orice obiect din casa poate deveni jucaria perfecta. E important de stiut ca micutii au nevoie de oameni de la care sa invete, nu doar de jucarii.

Un studiu american publicat in revista „Development Psychology" arata ca reclamele pot avea un efect nedorit asupra copiilor. Fetele cu varste intre 5 si 8 ani care au vizionat reclamele cu Barbie aveau o imagine mai proasta asupra corpului lor decat fetele care au vazut papusi cu un corp mai aproape de realitate. Poate fi un bun motiv pentru a alege papusile clasice.

Si baietii sunt influentati de reclame. Un baiat care vede intr-o reclama o jucarie cu care se joaca doar fetele nu va fi dispus sa se joace cu ea spunand ca e „de fete". Daca in primii ani de viata un baiat poate fi tentat de papusi sau carucioare, mai apoi refuza categoric „jucariile de fete", in special de teama reactiilor celor din jur.

Citeste si Financiarul!
Foto: top-christmas-gifts.org

VIDEO! Porcii vietnamezi - la mare cautare anul acesta printre romani!... VIDEO! Anul acesta se poarta cadourile spectaculoase de Craciun...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 3: Steak de vită cu sos de parmezan cu trufe
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 3: Steak de vită cu sos de parmezan cu trufe Marti, 16.04.2024, 10:00
Ai filme bune în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Ultimele știri
x