Componente PC, realizate din bacterii si ADN!

Cercetatorii au creat componente pentru calculator utilizand doar celule de bacterii si ADN, demonstrand ca ideea de a avea in organism computere care sa regleze functionarea organelor nu este chiar atat de indepartat.

Biologii de la Imperial College din Londra au demonstrat ca pot crea punti logice intre componentele unei celule, adica sisteme prin care semnalul informatic poate fi transmis.

„Portile logice reprezinta partile fundamentale ale circuitelor pe care se bazeaza intreaga tehnologie de astazi. Fara ele nu se poate procesa informatia digitala" sustine profesorul Richard Kitney.

De aceea, descoperirea este extrem de importanta: „Demonstrand ca putem replica aceste circuite utilizand doar celule si ADN, putem spera ca munca noastra se va finaliza cu crearea unor procesare biologice care sa aiba o la fel de mare importanta ca cele bazate pe silicon utilizate la calculatoare" a completat Kitney.

Desi este drum lung pana acolo, se presupune ca aceasta descoperire ar putea sta la baza unor microcalculatoare ce ar putea sa fie introduse in artere pentru a controla si remedia orice probleme de natura sangvina.

Foto: Facebook