Credem ca asocierea dintre Festivalul Peninsula si "Romania - explorati Gradina Carpatilor" a fost un prim pas pentru explorarea si mai eficienta a Festivalului Peninsula si de catre institutiile interesate in dezvoltarea turismului romanesc. Evenimentul poate deveni un punct de reper pentru agentii turistice interne si externe in planificarea unor excursii de mai multe zile in zona Transilvaniei - a caror principala atractie poate fi si festivalul in sine - dar poate fi completat si cu itinerarii din imprejurimi, indiferent daca este vorba de citybreak, turism balnear, cunoasterea valorilor culturale si traditionale sau cautarea de aventuri.
Peninsula este un brand national, lucru dovedit de sondajul de opinie realizat la fata locului - 80% din participanti provin din afara judetului Mures, care gazduieste evenimentul. Internationalizarea festivalului este confirmata de aceeasi cercetare sociologica: procentul participantilor veniti din afara granitelor a crescut la 7,8% (de la 4% in 2010).
"Regiunea a avut de castigat 7% turisti datorita organizarii festivalului, iar judetul 80% - deoarece acesta este procentul celor care vin din afara Muresului. Ei vor merge si la un muzeu, la Sovata, sau la Reghin, de exemplu. Peninsula da regiunii, de la o editie la alta, un potential turistic tot mai mare", a declarat directorul Tuborg Green Fest Peninsula, Bodor László, cu ocazia conferintei de presa din ultima zi. Majoritatea turistilor, care s-au transformat pentru patru zile in peninsulari, au venit din Ungaria, Olanda, Germania, Serbia sau Rusia, dar si din Japonia sau Suedia.
Locatia Romania - the Carpathian Garden Stage - a devenit in cadrul festivalului atat un punct de atractie pentru cei dornici sa exploreze muzica autentica, dar si un refugiu in timpul serii si al noptii pentru cei care au savurat peste 50 de feluri de vinuri alese romanesti.