Antena Căutare

MINI Paceman, primul SAC cu sarm englezesc

MINI face un nou pas important in istoria sa prin prezentarea unui concept de automobil nou si fascinant: MINI Paceman Concept, primul Sport Activity Coupé (SAC) in stilul inconfundabil al constructorului englez de sub "umbrela" BMW.

Cu zece ani in urma, vizitatorii Salonului Auto International din America de Nord (NAIAS) de la Detroit au fost martorii relansarii marcii MINI in America de Nord, ceea ce a fost semnalul inceputului unei povesti de succes fara egal.

Acum, marca se pregateste sa sarbatoreasca aceasta aniversare de referinta la NAIAS - care are loc in perioada 10-23 ianuarie 2011 - cu premiera mondiala a MINI Paceman Concept. Acest studiu spectaculos pune bazele unei categorii complet noi de automobile, cu potential pentru oferirea unei si mai mari placeri a condusului si o versatilitate si mai mare pentru utilizarea zilnica.

MINI Paceman Concept preia punctele forte ale MINI - caracterul unic, comportamentul asemanator cu al unui kart, agilitatea, calitatile dinamice si designul individual - si le confera un aer proaspat cu ajutorul tehnologiilor de ultima ora si al unui concept inovator de caroserie.

Prototipul combina aparitia sportiva si masculina, versatilitatea si aspectul de coupé cu dimensiunile modelului MINI Countryman, cu patru usi. De asemenea, reuneste conceptul clasic MINI, particularitatile definitorii pentru MINI Countryman si stilul unui coupé intr-o maniera armonioasa. Rezultatul este un automobil MINI care inspira forta, care isi arata aptitudinile dinamice din toate unghiurile.

MINI Paceman Concept, al carui design de crossover il face sa fie primul Sports Activity Coupé (SAC) din segmentul masinilor mici, imbina elementele lifestyle cu calitatea premium.

Design urban si masculin

Limbajul masculin de design pe care il are MINI Paceman Concept scoate in evidenta atat identitatea independenta a conceptului, cat si apartenenta la gama MINI. Prototipul cu patru locuri, ale carui doua usi mari si hayonul cu deschidere larga il marcheaza drept un MINI inconfundabil, imprima segmentului Sports Activity Coupe (SAC) o nota de originalitate. Platforma de la MINI Countryman defineste dimensiunile compacte ale studiului prin proportiile clasice MINI, garda la sol marita si pozitia ridicata a scaunelor.

MINI Paceman Concept pastreaza partea frontala familiara gamei MINI, dar adauga o nota distinctiva. Farurile delimitate de un contur cromat se extind mult inspre aripile fata si, impreuna cu capota cu volume puternice, accentueaza caracterul impozant al partii frontale.

Iar blocurile optice spate, intr-o noua interpretare, sunt pozitionate spre exteriorul partii spate si subliniaza dominatia liniilor orizontale, care curg paralel una fata de cealalta si accentueaza ecartamentul lat al puntii spate.

La fel ca in cazul modelului MINI Cooper S Countryman, spoilerul spate de la MINI Paceman Concept are designul unui difuzor. Curentul de aer este canalizat printre cele doua tevi de esapament pe sectiunea sasiului, optimizand o data in plus proprietatile aerodinamice ale automobilului. Chiar si locasul pentru numarul de inmatriculare copiaza forma unei prize de aer in bara fata, realizand o legatura stilistica intre partea frontala si cea spate a automobilului.

Conceptul cu patru locuri masoara 4.110 milimetri in lungime, 1.789 milimetri in latime si 1.541 milimetri in inaltime. In stilul specific familiei, MINI Paceman Concept are console extrem de scurte care confera un accent deosebit taliei atletice a automobilului.

"ADN" John Cooper Works si integrala

Atat din punct de vedere al spatiului, cat si ca reglaj al sasiului, MINI Paceman Concept a fost conceput pentru a permite echiparea cu cel mai puternic motor disponibil in prezent in gama MINI.

Supraalimentat cu turbina cu doua elice, propulsorul de 1,6 litri de la MINI John Cooper Works ofera prototipului MINI Paceman Concept posibilitatea de a atinge cel mai inalt nivel de performanta sportiva. Motorizarea cu patru cilindri dezvolta 155 kW/211 CP si genereaza un cuplu maxim de 260 Nm, care poate fi sporit temporar, in reprize scurte, la 280 Nm prin intermediul functiei Overboost.

Dezvoltat pe baza MINI Countryman , conceptul MINI Paceman primeste platforma ideala pentru sistemul de tractiune integrala permanenta MINI ALL4, disponibil optional.

Acesta dispune de un diferential central electromagnetic, dispus chiar inaintea raportului final care variaza distributia puterii intre puntea fata si cea spate.

In conditii normale de condus, pana la 50% din putere este transmisa spre rotile spate, iar acest procent poate ajunge, in conditii extreme, pana la 100%.

Diesel pentru Nissan Murano... SPECIAL: Monopost made in Romania...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 4: Mousse de ciocolată cu fructe de pădure
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 4: Mousse de ciocolată cu fructe de pădure Marti, 23.04.2024, 10:00
Ai filme bune în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Ultimele știri
x