Antena Căutare

Propunerile CFR Călători la rectificarea bugetară: Deblocarea a 10% din compensaţia pentru transportul feroviar de călători plus alte sume din compensaţii

CFR Călători a propus un set minimal de măsuri cu ocazia primei rectificări bugetare, între care deblocarea imediată a 10% din compensaţia pentru transportul feroviar de călători, acordarea unei părţi din compensaţia de 472 milioane lei pentru transportul feroviar de călători, neacordată în 2020, care să acopere scăderile de venituri şi a încă 150 milioane lei din aceeaşi compensaţie pentru continuarea programului de reparaţii şi investiţii al CFR Călători pentru anul 2020, potrivit datelor transmise News.ro de directorul general al companiei, Dan Costescu.

Ministrul transporturilor, Lucian Bode, susţinea miercuri, în cadrul unei emisiuni TV, că va interveni cu măsuri pentru fiecare mod de transport, măsuri care să menţină transportul de persoane.

"Au fost discuţii, ministerul ne-a solicitat un plan de măsuri. Nu pot să avansez o sumă, însă pot să vă spun ce am propus noi, pentru a putea să ne îndeplinim misiunea de transportator de călători, de stat, de a asigura mobilitatea călătorilor şi funcţionarea economiei, în special în această perioadă dificilă. Ca urmare am propus un set minimal de măsuri cu ocazia primei rectificări bugetare: Deblocarea imediată a 10% din compensaţia pentru transportul feroviar de călători (111 milioane lei). Nu implică efort bugetar suplimentar, suma este deja aprobată în buget", spune Costescu.

O altă măsură propusă este acordarea unei sume din compensaţia de 472 milioane lei pentru transportul feroviar de călători, neacordată în 2020, care să acopere scăderea de venituri pe trei luni, indusă CFR Călători de măsurile de limitare a mobilităţii cetăţenilor.

"Aceasta a fi utilizată pentru a acoperi o parte din necesarul critic de numerar pentru plata TUI către CFR Infrastructură, a electricităţii şi motorinei pentru tracţiune. Până la concurenţa a 90 de milioane nu ar reprezenta efort bugetar suplimentar, fiind aprobată deja în buget, ca facilităţi de transport", afirmă el.

De asemenea, o altă propunere este acordarea sumei de 150 de milioane din compensaţia nealocată de 472 de milioane, pentru continuare programului de reparaţii şi investiţii al CFR Călători pentru anul 2020, care să dea un impuls economic sectorului feroviar care include operatorii, infrastructura şi uzinele reparatoare.

"Măsurile organizatorice şi economice luate de CFR Călători până la această dată au fost în concordanţă cu cele europene însă pentru acestea din urmă efortul financiar a fost preluat şi de autoritatea tutelară sau guvernul tării respective. Având în vedere că noi deja am luat măsuri concrete cu efecte clare la economia companiei, sunt convins că şi Ministerul Finanţelor va găsi o soluţie şi resursele necesare pentru a ne completa eforturile şi a permite ca activitatea să continue la un nivel cât mai aproape de normal", adaugă el.

În ceea ce priveşte evoluţia sectorului feroviar în următoarea perioadă, Costescu spune că efectele economice negative se vor menţine luni bune după acest vârf.

"Este foarte clar că România nu a atins încă vârful pandemiei şi că acest lucru se va întâmpla probabil în următoarele 30 de zile. Personal, cred că efectele economice negative se vor menţine luni bune după acest vârf, iar acest lucru se pare că este înţeles din ce în ce mai bine în toată ţara. Ceferiştii au trecut în ultimile zeci de ani prin suficiente crize însă pot spune fără să greşesc că aceasta nu seamănă cu niciuna din celelalte", pecizează reprezentantul companiei.

CFR Călători a întocmit încă de la începutul crizei un Plan de măsuri

"Am întocmit de asemenea Planurile de contingenţă pentru a asigura funcţionarea companiei în situaţia în care salariaţii companiei ar fi afectaţi de virus în proporţie de 20, 30 sau 50%. Sper să nu ajungem vreodată acolo, măsurile ferme luate până acum dau rezultate, dar noi ne-am organizat pentru a nu fi luaţi prin surprindere", declară Costescu.

Conducerea companiei gândeşte totodată măsuri prin care să îşi revină cât mai repede după această criză.

"Preluam deja călătorii transportatorilor rutieri sau aerieni care şi-au redus sau închis activitatea. Din ce în ce mai mulţi cetăţeni, dintre aceia care nu pot lucra de acasă aleg să circule pe calea ferată, deoarece aceasta le permite păstrarea distanţei sociale şi, în ciuda criticilor din trecut, trenul este singurul mijloc de transport public inter-urban pe care te poţi baza astăzi, care încă mai circulă", spune el.

Costescu declară că scopul său este să menţină compania în rândul companiilor viabile.

"Preocuparea mea principală rămâne să continuăm această luptă, pentru a menţine compania în rândul companiilor viabile şi de a proteja cât mai bine toti angajaţii de problemele medicale şi economice care au efectat mult mai grav alte domenii, gen industria auto sau cea hotelieră. Nu ne relaxăm, ştim că va fi foarte greu, sper să ne păstrăm cu toţii înţelepciunea şi acest spirit de solidaritate necesar pentru a trece cât mai bine peste această perioadă dificilă", subliniază Dan Costescu.

Ministrul de Finanţe, Florin Cîţu, a afirmat joi, la începutul şedinţei de Guvern, că rectificarea bugetară este aproape gata şi că ar urma să fie prezentată luni. Cîţu a precizat că este estimată o scădere de venituri de 20 de miliarde de lei şi trebuie să existe o mai mare atenţie la cheltuielile din buget. "Nu vom aplica vorba aceea: cere şi ţi se va da", a atenţionat şi premierul Ludovic Orban.


Sursa : news.ro

Costescu: CFR Călători a suspendat sau limitat circulaţia pentru 43% din trenuri, iar încasările au scăzut cu peste 80%.... Eurogrup - Acord de peste 500 de miliarde de euro pentru ajutor imediat privind consecinţele pandemiei...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 3: Steak de vită cu sos de parmezan cu trufe
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 3: Steak de vită cu sos de parmezan cu trufe Marti, 16.04.2024, 10:00
Ai filme bune în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Ultimele știri
x