Antena Căutare

Tendinţele anului pe piaţa muncii: află ce impact au asupra ta

Câteva domenii de activitate au devenit adevăratele vedete ale locurilor de muncă în România. În România, șomajul se află în plin process de scădere. Rata şomajului a ajuns în luna martie la valoarea de  6,4%,  fiind  în  scădere  cu  0,3  procente  prin  comparaţie  cu  perioada  similară  din  2015,  conform Institutului Național de Statistică.

Fiecare an aduce cu el noi tendinţe pe piaţă muncii, iar schimbările din mediul antreprenorial au un important impact asupra angajaţilor. 2016 nu face excepţii şi aduce cu sine modificări în modul cum abordează firmele relaţia cu sanariaţii.

Iată care sunt aceste tendinţe şi de ce sunt ele importante pentru tine, dacă eşti angajat.

1. Companiile preferă să folosească softuri în loc să angajeze persoane noi

Una dintre modalităţile prin care firmele încearcă să taie costurile este achiziţionarea unor softuri care să preia din atribuţiile salariaţilor existenţi şi să evite în acest fel angajarea de noi oameni. Acest lucru poate fi privit drept un avantaj pentru angajaţi deoarece se urmăreşte eficientizarea muncii. Unele departamente din companii sunt mereu supraîncărcate, iar soluţiile IT sunt de un real ajutor pentru a le uşura muncă.

Departamentul de Resurse Umane, spre exemplu, este esenţial în orice firmă, iar persoanele care lucrează aici au o mulţime de atribuţii. Acest soft pentru managementul personalului poate ușura enorm munca angajaților din acest departament având ca efect şi simplificarea gestiunii salariaților pentru manageri.În același timp, acest soft salarizare vine şi el în sprijinul angajaţilor deoarece automatizează procesul de calcul, aşa încât dispar şi eventualele erori. Productivitatea celor din departamentul HR poate creşte de câteva ori cu ajutorul acestor soluţii, iar compania îşi va păstra numărul de angajaţi.

2. Firmele devin tot mai interesate de mulţumirea angajaţilor

Salariile nu vor creşte foarte mult anul acesta, spun specialiştii, motiv pentru care vor fi oferite mai multe bonusuri. În acest fel companiile mulţumesc acelor angajaţii care sunt apreciaţi, fără însă a creşte foarte mult cheltuielile.

De asemenea, tot mai mulţi manageri au devenit preocupaţi de confortul şi mulţumirea angajaţilor. Angajaţii fericiţi sunt mai productivi şi părăsesc mai greu compania, astfel încât firma nu va trebui să facă noi angajări, care vor presupune sincope în activitate şi eforturi suplimentare de training.

Asigurări private de sănătate, vouchere cadou, abonamente la săli de sport, prânzul oferit la birou, team building‐uri în locuri deosebite – acestea sunt doar câteva dintre modalităţile prin care firmele încearcă să‐şi mulţumească salariaţii.

3. Site‐urile de socializare, noile platforme de vânare a candidaţilor

Site‐urile de socializare au devenit extrem de populare în ultimii ani şi sunt utilizate foarte mult şi în câmpul muncii. În afară de site‐urile orientate spre mediul de afaceri, aşa cum este LinkedIn, managerii de HR urmăresc şi Facebook‐ul în căutare de noi angajaţi.

Aşa numitul „head‐hunting” pe Facebook a devenit o practică uzuală în marile companii. Este important ca orice angajat să ştie faptul că există posibilitatea că şeful lui să îi urmărească activitatea pe acest site şi să nu exagereze cu postările care nu sunt conforme cu imaginea sa profesională.

De asemenea, update‐uri pe aceste reţele cu locul de muncă, funcţia ocupată şi studiile pot aduce oportunităţi din punct de vedere profesional, fiind astfel mult mai uşor de găsit pentru cei care recrutează.

4. Angajaţi cu program flexibil şi posibilitatea de a lucra de acasă

Generaţia „millennial” a generat o mulţime de schimbări pe piaţa muncii. Tinerii care fac parte din această generaţie au avantajul că s‐au născut în era tehnologiei şi sunt familiarizaţi cu device‐urile moderne. Aceştia au însă şi o viziune proprie asupra job‐ului ideal, fiind mereu în căutarea echilibrului între viaţă profesională şi cea personală.

În ciuda faptului că nu sunt dispuşi să stea prea mult peste program, tinerii „milennials” sunt preţuiţi datorită cunoştinţelor lor avansate din IT, majoritatea speciliștilor români din acest domeniu făcând parte din această generaţie, aşa că angajatorii sunt flexibili în ceea ce priveşte acest tip de angajat, talentat şi creativ.

Programul flexibil şi posibilitatea de a lucra de acasă sunt aspecte foarte importante pentru tinerii de până în 30 de ani, iar angajatorii au devenit tot mai deschişi la aceste idei. Tot mai multe companii, în special corporaţiile, le permit anagajaţilor să‐şi facă propriul program de lucru şi să lucreze de acasă.

Ce părere ai despre aceste tendinţe de pe piaţa muncii? Ai observat vreuna dintre ele la locul tău de muncă?

Sursă foto: Shutterstock

Content marketing

Românii au acțuni la stat, fără să știe! Uite cum poți obține banii imediat... Arabesque se extinde. În ce a investit retailerul românesc zece milioane de euro...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 3: Steak de vită cu sos de parmezan cu trufe
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 3: Steak de vită cu sos de parmezan cu trufe Marti, 16.04.2024, 10:00
Ai filme bune în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Ultimele știri
x