Tardigradele, cele mai rezistente creaturi din lume. Ce sunt și de ce spun specialiștii că nu pot fi distruse

E greu de crezut că există ființe extrem de rezistente, care reușesc să supraviețuiască chiar și în cele mai vitrege medii, dar oamenii de știință au demonstrat că e posibil.

tardigrade la microscop Galerie
Cele mai rezistente creaturi din lume. Ce sunt și de ce spun specialiștii că nu pot fi distruse | profimedia

Tardigradele, niște creaturi microscopice, care trăiesc în mediul lichid, pot supraviețui radiațiilor UV. Ele sunt fosforescente în întuneric. Micuții “urși de apă”, așa cum mai sunt numiți de cercetători, sunt creature bizarre microscopice, capabile să trăiască în medii extreme.

Aceste bacterii pot trăi la temperaturi de 150 grade Celsius, dar și în medii în care temperature este extrem de scăzută. Tardigradele pot supraviețui și în ape care seacă, reușind mai apoi să reînvie ani mai târziu, când apele cresc la loc.

Ele rezistă în medii cu o presiune de șase ori mai scăzută ca cea din Fosa Marianelor. Un studiu din 2019 arată că aceste creaturi microscopice pot supraviețui unei catastrofe echivalente cu explozia de la Cernobîl.

tardigrade la microscop

profimedia

Tardigradele pot activa un scut protector

Cu toate acestea, cercetătorii din India au descoperit un nou tip de tardigrade numită Paramacrobiotus care poate rezista și la niveluri germicide de expunere la UV. Această creatură minusculă își activează un scut protector care devine fluorescent, capabil să absoarbă radiațiile UV și să le emită înapoi sub formă de lumina albastră, conform bio-chimistului Harikumar Suma.

Paramacrobiotus a reușit să dezvolte acest scut pentru a se adapta la radiațiile UV din sudul tropical al Indiei unde acestea pot ajunge la valoarea 10. În Bengaluru, India, într-o zi de vară radiațiile UV ating 4 kilojuli pe metru pătrat.

Noua specie de tardigrade nu se poate proteja doar pe ea, dar poate transfera protecția și celorlalte tardigrade din specia H. exemplaris. Astfel, și H. exemplaris a reușit să supraviețuiască radiațiilor UV foarte puternice din India după ce a primit scut fluorescent de la surata sa.

Alte studii din trecut arată că substanțele produse de tardigrade pot ajuta și alte organisme, protejându-le în condiții vitrege. Chiar dacă nu s-a stabilit încă ce substanță folosesc acestea pentru a se proteja de radiațiile UV, cercetătorii cred că este vorba despre niște protein protectoare.

Cei mai sexy pompieri din Australia, imagini incendiare pentru o cauză nobilă. Cum s-au lăsat pozați... Rechin-mutant, cu două capete, descoperit în India. Cum arată creatura bizară...