Creatura ciudată, cu 3 ochi, supranumită "crevetele dinozaur" i-a surprins pe oamenii de știință. Unde trăiește animalul acvatic

triops Galerie
Oamenii de știință au descoperit într-un lac de acumulare, format din cauza ploilor abundente, o creatură acvatică cu trei ochi pe care au poreclit-o “crevetele dinozaur”. | Shutterstock

Ploile din timpul musonului din timpul acestei veri, în Arizona, au dus la formarea unor lacuri în care s-a dezvoltat o specie nouă de crustacee. Această creatură arată identic cu cele care existau 400 milioane de ani în urmă, potrivit spuselor specialiștilor, conform Daily Mail.

Triops, așa cum spune denumirea științifică, sau crevetele mormoloi, potrivit denumirii populare, este o specie de crustacee cu trei ochi care își depune ouăle în sol, iar acestea eclozează atunci când se strânge mai multă apă de ploaie.

Unde trăiește această specie de crustacee

Această specie de crustacee se dezvoltă doar în Arizona, atunci când ploile torențiale formează lacuri imense. Creaturile au o viteză de reproducere foarte mare, astfel că fundul unui astfel de lac este populat cu ouălele lor. Ouălele lor pot rămâne lipite de sol, după evaporarea apei, mulți ani la rând, așteptând o nouă ploaie pentru a avea condițiile prielnice de eclozare.

Triops au fost descoperite recent în lacul format lângă Monumentul Wupatki.

Citește și: Un șarpe de mare gigant, aproape de a ataca un bărbat. Ce cadre a surprins tânărul speriat

“Acestea ajung la maturitate într-o săptămână, se înmulțesc, depun alte ouă, iar ciclul se repetă”, au explicat lucrătorii din parcul monumentului.

Cât trăiește crevetele-dinozaur

Chiar dacă durata lor de viață este relativ scăzută, de 90 zile, creveții-dinozaur trăiesc chiar și mai puțin, de 3 săptămâni.

Citește și: Creatura bizară, cu fălci intimidante și un bec fosforescent care-i atârnă de lângă gură. Turiștii au chemat speriați autoritățile

Potrivit Live Science, aceste vietăți depun ouă rapid pentru următoarea perioadă în care lacul va seca. De regulă, corbii și alte păsări care cresc în zonă se hrănesc cu acești creveți cu 3 ochi.

Tot ce trebuie să știi despre specia Triops

Specia de crustacee Triops trăiește de regulă în Europa, Orientul Mijlociu și în India. Din cauze schimbărilor climatice, numărul de astfel de creaturi a scăzut la nivel global, din cauza secetei. Atunci când sunt crescute în captivitate, animalele acvatice cresc până la 6 centimetrii, pe când în sălbăticie ajungând să măsoare 11 centimetrii.

Fosile descoperite în Germania, din perioada Triasic superior, de acum 237 milioane de ani, se înrudesc cu această specie de crustacee.

În 1801, cel care a descris și catalogat această specie a fost Louis Augustin Guillame Bosc. Pe atunci, el a numit această specie Apus cancriformis.

Aceste crustacee rezistă în condiții vitrege, pe secetă și la temperaturi extreme. De asemenea, animalele marine au fost folosite de specialiști pentru a controla populația de țânțari și pentru a elimina buruienile care cresc în lanurile de orez.

Charlotte Foster, femeia anorexică cu o dietă bazată pe consumul de doar 600 calorii pe zi. Cum arată acum... Cum arată femeia care nu a mai mâncat legume de 30 ani. Emma se hrănește doar cu 3 feluri de mâncare...