Descoperire uluitoare! Dovada că tumorile canceroase existau și acum 1,7 milioane de ani

Cea mai veche dovadă a existenței cancerului în registrul fosil uman a fost descoperită într-o peșteră din Africa de Sud de către o echipă internațională de oameni de știință care au publicat un studiu despre această descoperire în revista 'South African Journal of Science', citată de bbc.com.

Tumora agresivă a fost găsită pe un deget de la piciorul unui strămoș străvechi al speciei umane datând de acum 1,7 milioane de ani. Degetul a aparținut unuia dintre primii hominizii, fie Homo ergaster, fie Paranthropus robustus, consideră specialiștii.

O echipă de oameni de știință de la Evolutionary Studies Institute din cadrul University of the Witwatersrand și de la South African Centre for Excellence in PalaeoSciences a efectuat și a înregistrat această descoperire, notează cnn.com, care prezintă la rândul său acest eveniment științific.

Cercetătorii au declarat că rezultatele arată în mod clar că maladia canceroasă nu este o boală a societății moderne, așa cum pretind unii.

Noua descoperire a fost făcută pe rămășițe fosile de hominid descoperite în peștera Swartkrans din situl paleoantropologic de la Cradle (lângă Johannesburg, Africa de Sud) aflat pe lista Patrimoniului Mondial al Umanității întocmită de UNESCO.

Datele arată că un os al degetului de la picior, numit metatarsian, avusese osteosarcom, o formă rară și mortală de cancer osos.

Cercetători sud-africani și britanici au descoperit, de asemenea, și o creștere benignă în coloana vertebrală a unei fosile de Australopithecus sediba veche de două milioane de ani, din peștera Malapa, maqi menționează bbc.com.

În ciuda faptului că au fost detectate cazuri de cancer la o gamă largă de specii, unii oameni încă mai cred că boala este o problemă strict modernă.

Edward Ode, unul dintre cercetătorii de la Universitatea din Witwatersrand, a declarat: "Medicina modernă tinde să-și asume că maladia canceroasă și tumorile umane sunt boli cauzate de stilul de viață modern și de mediu. Studiile noastre arată că originea acestor boli se află la rudele noastre străvechi, cu milioane de ani înainte ca societățile industriale moderne să fi existat".

15 oameni care par obişnuiţi, dar care ascund sub haine lucruri... neobișnuite!... A rămas BLOCAT ÎN FRIGIDER timp de patru zile! E UIMITOR ce a făcut ca să supravieţuiască...