Oamenii de știință au rămas șocați când au descoperit noua planetă, cu caracteristici bizare.

planeta noua
S-a descoperit "planeta Iadului", în care plouă cu pietre și oceanele sunt de lava. Detaliile uimitoare | profimedia

Specialiștii au denumit-o planeta Iadului pentru că oceanele sunt formate din lavă și plouă cu pietre. Planeta K2-141b, situate la sute de ani lumina, este o planetă foarte fierbinte. Vânturile ajung la viteze supersonice, iar ploile sunt bizare. Pe această planetă plouă cu roci.

Din cauza condițiilor de pe această planetă, oamenii de știință au numit-o una dintre cele mai extreme planete descoperite vreodată, potrivit CBS.

Steaua în jurul căreia noua planetă orbitează este atât de aproape încât oceanele de pe planeta K2-141b s-au format cu lava fierbinte. Vremea și atmosfera de pe această planetă sunt cu totul bizare. Până și atmosfera acestei noi lumi este formată din roci.

Planeta a putut fi descoperită cu ajutorul telescopului James Webb Space Telescope. Specialiștii au mai aflat că aproximativ două treimi din planetă este luminată de steaua în jurul căreia orbitează.

Soarele din apropierea ei oprește planeta din a se roti și asta înseamnă că aceeași parte a planetei e mereu luminată. De aceea, în această zonă temperaturile ating 5.400 grade Fahrenheit. Căldura e atât de puternică încăt poate vaporiza rocile, subțiind atmosfera.

La polul opus, planeta este foarte rece, iar temperaturile ating – 328 grade Fahrenheit. Vânturile bat cu o viteză de 3.100 mile/ oră. Același proces care are loc pe Pământ cu apa, se întâmplă și pe “planeta Iadului” cu rocile, care se evaporă și se transformă în precipitații.

Transformarea spectaculoasă a unui soldat care a luptat în Irak. S-a îngrășat 90 de kilograme, dar acum e complet schimb...