13 ani de la catastrofa din Mihăilești. Cum au pierit Elena Popescu și Ionuț Barbu pe „drumul morții”: „Trăim un blestem, vă spun eu!”

 
+3 click pentru
galerie

Dispariția colegilor noștri Elena Popescu și Ionuț Barbu este considerată și astăzi, la 13 ani de la producerea exploziei de la Mihăilești, una dintre cele mai grele lovituri suferite de mass-media românească în istoria post-decembristă. Cei doi tineri corespondenți ai Antenei 1 au pierit în mod îngrozitor într-o dramă care lasă și astăzi urme adânci în memoria fiecăruia dintre noi.

24 mai 2004, ora 5.30. Circulația pe Drumul Nțional 2 European 85 este blocată. În dreptul localității Mihăilești, din Buzău, un TIR încărcat cu 20 de tone de azotat de amoniu de la Combinatul Chimic Doljchim se răstoarnă și ia foc.

Echipajele Inspectoratului pentru Situații de Urgență ajung la fața locului. La fel și o echipă de reporteri. Sunt corespondenții Antenei 1. Aflaseră „pontul” și au sărit în mașină pentru a ajunge la fața locului. În timp ce pompierii desfac de zor furtunele, colegii noștri filmează, încearcă să afle amănunte, se interesează despre cât de gravă este situația. Mirosul puternic de azot pare să fie un semn că ceva nu e în regulă, numai că cei doi reporteri nu cunosc teama. Se mai întâlniseră cu situații ce păreau infinit mai periculoase și o scoseseră la capăt. Numai că de data asta destinul le pregătise altceva. O explozie nemiloasă s-a declanșat într-o fracțiune de secundă, fracțiune suficientă pentru a lua 18 vieți printre care și ale reporterilor ajunși la fața locului.

Viața lui Marian Simi Ilie, singurul pompier supravieţuitor al tragediei de la Mihăileşti. I-a fost amputat un picior, dar a găsit puterea de a o lua de la capăt

Tragedia capătă proporții după ce autoritățile anunță bilanțul tragediei, una dintre cele mai însemnate de după revoluție și probabil singura în care doi jurnaliști români și-au pierdut viața în timp ce se aflau pe teren pentru a realiza un material despre accidentul produs pe DN2 E85.

„DRUMUL MORȚII”

De numele localității buzoiene se leagă multe tragedii și asta pentru că numeroase accidente s-au petrecut de-a lungul timpului pe DN2 E85. Localnicii mai vârstnici l-au botezat „Drumul Morții” din cauza tributului pe care și l-a luat încă de la apariție. Printre săteni există o legendă legată de un cimitir și de felul în care acesta a fost distrus de către regimul comunist, atunci când se năștea drumul european. 

Dacă ar fi să le dăm crezare, atunci când au desenat planurile pentru realizarea DN2 E85, autoritățile nu au ținut seama defaptul că șoseaua avea să treacă peste locul în care se afla un cimitir vechi. Fără să țină cont de rugămințile celor care ar fi avut rudele îngropate în locul cu pricina drumarii și-au croit drum către nordul Moldovei trecând peste locul în care se aflau osemintele oamenilor din zonă,  oseminte care aveau să fie mutate în vecinătate: „Morții au fost dezgropați și mutați într-un alt loc din sat pentru că pe acolo trebuia să treacă șoseaua. Trăim un blestem vă spun eu”, își amintește una dintre femeile satului.

Și pentru că trăim într-o lume în care mulți dintre semenii noștri se asociază tragediile cu astfel de situații mai degrabă spirituale, oamenii locului sunt convinși că cimitirul vechi și păcatul de a fi mutat morții în alt loc sunt cauzele imperceptibile care au transformat acea zonă într-un adevărat drum al morții. 

Surse: wikipedia.org, Știri de Buzău.



facebook whatsapp twitter pinterest
PARTENERI