Antena Căutare

ALERTĂ! Muștarul, „bomba cu ceas” de pe masa românilor

Muștarul comercializat pe piața românească are în conținut între 0 și 8 aditivi alimentari (E-uri), în timp ce aproape 45% din produsele studiate nu menționează pe etichetă conținutul de boabe sau de făină de muștar, potrivit rezultatelor unui proiect de monitorizare a produselor si serviciilor comercializate, derulat de Asociația Națională pentru Protecția Consumatorilor și Promovarea Programelor și Strategiilor din România (ANPCPPS România) - o9atitudine!.

Muștarul comercializat pe piața românească are în conținut între 0 și 8 aditivi alimentari (E-uri), în timp ce aproape 45% din produsele studiate nu menționează pe etichetă conținutul de boabe sau de făină de muștar, potrivit rezultatelor unui proiect de monitorizare a produselor si serviciilor comercializate, derulat de Asociația Națională pentru Protecția Consumatorilor și Promovarea Programelor și Strategiilor din România (ANPCPPS România) - o9atitudine!.

În cadrul studiului au fost analizate 29 de produse tip muștar, achiziționate în mod aleatoriu și anonim în luna iulie 2014.

Astfel, în ceea ce privește numărul de E-uri, din cele 29 de tipuri de produse analizate, acesta variază între 0 și 8 E-uri: 34,48% din produsele analizate au în conținut 3 E-uri, 24,13% — 2 E-uri, 13,79 % — 1 E, 10,34% din produsele analizate — 4 E-uri.

Potrivit studiului, 3,44% din produsele analizate conțin 8 aditivi alimentari, în timp ce un procent similar de astfel de produse nu conține niciun fel de E-uri.

De asemenea, în ceea ce privește conținutul de boabe sau de făină de muștar, acesta variază între 15% și 30%, însă aproape 45% din produsele studiate nu menționează pe etichetă aceste ingrediente.

Gramajul produselor studiate variază între 150 — 500 grame, iar 72,41% din aceste produse menționează pe etichetă valoarea nutrițională. Totodată, 34,48% din produsele de tip muștar menționează și valoarea zaharurilor, care variază între 0,9 și 6,2 grame/100 grame de produs.

Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor și serviciilor comercializate pe piața românească, derulat de ANPCPPS România — InfoCons în cadrul consorțiului I.C.R.T. — Internațional Consumer Research & Testing pentru produse și servicii la standarde europene.

Asociația Națională pentru Protecția Consumatorilor și Promovarea Programelor și Strategiilor din România — A.N.P.C.P.P.S.România — o9atitudine ! — InfoCons (www.protectia-consumatorilor.ro) unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers Internațional, este o asociație de consumatori neguvernamentală, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, ce apără drepturile consumatorilor.

A aflat de pe Facebook că băiatul ei a fost abandonat în parc. Ce s-a întâmplat cu mama micuțului... Locuieşti la bloc? Se dau amenzi mari! Trebuie să afli şi tu...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 3: Steak de vită cu sos de parmezan cu trufe
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 3: Steak de vită cu sos de parmezan cu trufe Marti, 16.04.2024, 10:00
Ai filme bune în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Ultimele știri
x