Antena Căutare

Hotline gratuit pentru pasagerii blocati de norul de cenusa. Vezi drepturile pasagerilor!

Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) sprijina pasagerii care au ramas blocati in Romania, din cauza extinderii norului de cenusa, si le recomanda un numar de telefon cu acces gratuit din orice retea, pentru a reclama neregulile companiilor aeriene.

Oficialii Autoritatii au precizat ca, momentan, nu s-a inregistrat nicio reclamatie din partea pasagerilor.

Legat de situatia creata de perturbarea traficului aerian in perioada 15- 20 aprilie 2010, ANPC sprijina toti consumatorii si ii asigura ca in Romania, la fel ca in celelalte state membre ale Uniunii Europene, drepturile pasagerilor se aplica in continuare fara exceptii si le pune la dispozitia acestora un numar de telefon pentru urgente, disponibil non-stop.

"Consumatorii au la dispozitie numarul de telefon al ANPC, INFO CONSUMATOR, respectiv 0800.080.999, numar cu apelare gratuita din orice retea de telefonie, mai putin din cea online, iar pentru pasagerii straini numarul este valabil cu prefixul Romaniei, +40, urmat de numarul de urgenta. Linia telefonica este deschisa non-stop, iar pana acum nu am primit nicio reclamatie de la consumatori, legata de traficul aerian si din informatiile noastre, firmele se poarta bine cu pasagerii", explica oficialii ANPC.

DREPTURILE PASAGERILOR

Conform ANPC, pasagerii sunt indreptatiti sa primeasca informatii de la liniile aeriene, cum ar fi drepturile calatorilor, evolutia situatiei, anularile si durata intarzierilor, sa beneficieze de asistenta, cum ar fi bauturi racoritoare, mese sau cazare, in functie de caz, dar si sa aleaga intre rambursarea pretului si redirectionarea catre destinatia finala.

"Intr-o circumstanta extraordinara ca aceasta, pasagerii nu sunt, in nici un caz, indreptatiti la compensatie financiara suplimentara, asa cum ar fi in situatia in care intarzierile sau anularile sunt cauzate de linia aeriana", indica comunicatul Uniunii Europene.

Regulamentul Comisiei Europene se aplica atunci cand are loc unul din urmatoarele incidente:

-refuz la imbarcare;
-anulare zbor;
-intarziere prelungita;
-declasare;
-neinformare pasageri.

Regulamentul se aplica in cazul zborurilor care:

-pleaca de pe un aeroport situat pe teritoriul unui stat membru;
sau care
-pleaca de pe un aeroport situat intr-un stat care nu este membru al UE spre un aeroport comunitar, iar zborurile sunt efectuate de transportatori UE.

Care sunt pasagerii care pot beneficia de prevederile Regulamentului?
Orice pasager aflat intr-una din situatiile mentionate mai sus, indiferent de nationalitate ori
de cetatenie (indiferent daca este sau nu cetatean al unui stat membru UE).

Cand nu se aplica prevederile Regulamentului?
Regulamentul nu se aplica in cazurile in care pasagerii calatoresc gratuit sau la un tarif redus, care nu este disponibil direct sau indirect publicului. Cu toate acestea, Regulamentul se aplica atunci cand pasagerii au bilete emise de un transportator aerian sau de un tour operator in cadrul unui program de fidelizare a clientelei sau al unui alt program comercial.

Regulamentul nu se aplica in cazul in care pasagerii calatoresc cu elicopterul sau cu o cursa charter privata.
Regulamentul nu se aplica, de asemenea, in situatii precum: bagaje pierdute, avariate, intarziate; accidentarea pasagerilor; alte probleme generale ce pot aparea in relatia pasager-linii aeriene.

In cazul situatiilor mentinate mai sus, cand nu se aplica prevederile Regulamentului, pot fi contactate centrele europene ale consumatorilor, aflate in fiecare stat membru al UE.

In Romania, Centrul European al Consumatorilor - APC Romania are urmatoarea adresa: Bd. Nicolae Balcescu, nr. 32-24, et. 4, ap. 16, sector 1, cod 010055, Bucuresti, tel/fax: +40 (0) 21 315.71.49, e-mail: [email protected],
web: www.apc-romania.ro

O lista cu toate Centrele Europene precum si cu datele de contact ale acestora, puteti gasi la: http://ec.europa.eu/consumers/redress/ecc_network/webcenters_en.htm.

Ce drepturi prevede Regulamentul pentru pasageri?
Regulamentul prevede pentru pasageri urmatoarele drepturi:
- de a fi informati;
- de a primi asistenta (mese, bauturi racoritoare, cazare, transport, telefon/fax);
- de a li se rambursa contravaloarea biletului;
- de a fi redirectionati;
- de a primi compensare.

Daca doriti o mai buna intelegere a drepturilor Dvs., puteti consulta Ghidul informativ (Intrebari si Raspunsuri) elaborat de Comisia Europeana in urma intalnirilor dintre reprezentantii Comisiei, ai autoritatilor competente cu supravegherea aplicarii Regulamentului si ai companiilor aeriene.

Accident: Sef de santier, strivit de un buldozer... Trenuri blocate de aluviuni pe Valea Oltului...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 4: Mousse de ciocolată cu fructe de pădure
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 4: Mousse de ciocolată cu fructe de pădure Marti, 23.04.2024, 10:00
Ai filme bune în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Ultimele știri
x