Una dintre cele mai mari dileme ale umanităţii şi-a găsit răspuns. Cum au dispărut dinozauri | Video

Cum au dispărut dinozaurii? E dilema la care au răspuns cercetătorii uneia dintre cele mai prestigioase Universităţi din Texas-Austin.

În urmă cu 66 de milioane de ani un asteroid gigant ar fi ras totul de pe faţa Pământului. Mai exact, meteoritul a căzut pe Pământ cu forţa a 10 miliarde de bombe atomice.

Dispariția dinozaurilor a fost atribuită, pe rând, unui asteroid imens sau unei erupții vulcanice catastrofale, însă acum un grup de oameni de știință susțin că au descoperit adevărata cauză.

Potrivit unui studiu condus de profesorul Paul Wilson de la Universitatea Southampton, dinozaurii au dispărut după ce un asteroid cu un diametru de 15 kilometri a lovit Pământul, în urmă cu 66 de milioane de ani.

Un câine jandarm din Mureș așteaptă să fie adoptat! Ciobănescul german și-a încheiat misiunile și își caută o familie​

Analiza efectuată de echipa sa pe sedimentele din ocean a dezvăluit că erupțiile vulcanice petrecute în India nu au schimbat clima suficient de mult încât să ducă la dispariția dinozaurilor.

Investigațiile cercetătorilor au descoperit că un crater cu diametrul de 200 kilometri ar fi urma lăsată de asteroidul vinovat de dispariția dinozaurilor.

Când a lovit Pământul, asteroidul de dimensiunea unui oraș ar fi provocat valuri tsunami și incendii imense, pe lângă miliardele de tone de pământ și piatră aruncate în toate direcțiile.

Cercetătorii au mai stabilit că asteroidul a lovit o zonă bogată în sulf. Când aceast gaz s-a evaporat și s-a ridicat în atmosferă, a dus la o răcire foarte puternică a climei, pe o perioadă scurtă de timp, animalele și plantele fiind puternic afectate.

Tânărul a găsit un câine singur și a vrut să vadă cum îl cheamă, doar că pe medalionul animalului a găsit un mesaj de-a dreptul surprinzător!​

După cum arată fosilele, dinozaurii nu au putut trece peste schimbările climatice. Prin contrast, mamiferele și păsările au supraviețuit.

Atenție! Un site fals promite subiectele de la Bacalaureat contra sumei de 100 lei... Țările în care va ajunge prima dată vaccinul anti-coronavirus, în Europa. Care este explicația oficială...