CINCI români mor zilnic în accidente rutiere! El este cel care a inventat testele psihologice pentru PERMISUL AUTO în timpul comunismului. Virgil Enătescu: “Mă interesa agresivitatea în trafic”

 
+4 click pentru
galerie

Şcoala de şoferi este la ordinea zilei printre generaţiile tinere, iar dintre cele trei probe (teoretică, practică şi psihologică), cea mai nesemnificativă a devenit, din păcate, cea mai importantă. De la accidente rutiere, până la şoferii recalcitranţi, toate sunt efectele unui singur lucru: testul psihologic nu mai are nicio valoare

În anii ’70, în plină perioada comunistă, judeţul Satu Mare se află pe locul 1 la accidente mortale de maşină. Situaţia devine brusc importantă pentru partid, aşa că maiorul Târpea, comandantul circulaţiei de la acea vreme, este convocat de către primul secretar care îl însărcinează cu rezolvarea problemei. Ajutorul care i se dă maiorului este doctorul Virgil Enătescu, proaspăt ajuns în oraşul din nord-vestul României. 

„Ne-am întâlnit și am zis că singura soluție este să facem o testare psihologică înainte de înscrierea la concurs și la școală și cei care ori sunt demenți, ori au îmbătrânit, poate să fie el directorul directorilor, dacă nu poate să se concentreze ca atenție, nu e bun. Că asta mă interesa, atenția, scara de personalitate și frica, să nu aibă frică”.

Medicul îşi dă seama imediat de PERICOLUL persoanelor cu probleme psihice pe şosele, aşa că se apucă să facă o listă cu priorităţi.

“Am adunat testele de atenție, de memorie și de personalitate, că ăștia care sunt schizoizi și agresivi să nu îi mai bagi acolo și le-am dat la miliție, am trimis psihologicii mei și acolo s-au dat testele. De ce la miliție? Ca să nu zică că le iau eu „mălaiul”. De asta a trebuit să mă apăr toată viața, că am tot fost reclamat că fac averi uriașe. După șase luni de zile, prima constatare a fost că din cei testați de noi, nici unul nu a avut nici cel mai mic incident, nici vorbă de accident. Era o curbă a lui Gaus, pe care o știam noi foarte bine. Cei mai multi sunt oameni normali, puțini sunt cei care deviază, până la 8%. Și asta am aplicat-o și noi aici, cam 8% din cei testați psihologic nu treceau, povestește doctorul Enătescu, conform obiectiv-sm.ro.

Astfel, testele psihologice care erau menite să depisteze persoanele cu probleme de personalitate devin rapid utile: rata accidentelor mortale scade BRUSC iar reprezentanţi ai altor judeţe împrumută modelul testelor realizate de sătmăreni. Nu durează mult, iar foile cu întrebările capcană ajung în toate colţurile ţării. 

STATISTICĂ NEAGRĂ! CINCI ROMÂNI MOR ZILNIC PE SOSELE. În 2016, au fost 27.000 de accidente rutiere

34 de ani mai târziu, o statistică pune peste România un voal de doliu. CINCI ROMÂNI MOR ZILNIC în accidente rutiere. 

Peste 1.900 de oameni au murit anul trecut în accidente produse pe străzile din România, arată datele Poliției făcute publice de Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România. Numărul victimelor a crescut și în 2016, la fel ca în ultimii 6-7 ani, marcând un plus de 20 de persoane față de 2015. 

Una dintre principalele cauze ale numărului ridicat de accidente grave este chiar lipsa unor teste psihologice de actualitate, acestea fiind valabile doar pentru cei care dau examen pentru permisul profesionist. 

„Testele care sunt acum, de îndemânare și reflexe, sunt o prostie, pentru că aici nu e vorba de performanță, de concurs, ci e vorba de condus corect. Aici nu trebuie să stabilească că omul are aptitudini de concurent pe pistă de concurs”, afirmă doctorul.

Între timp, autorităţile dau vina doar pe pregătirea slabă a candidaţilor, pe şoselele pline de gropi şi pe lipsa autostrăzilor…

SURSE: ADEVARUL.RO, OBIECTIV-SM.RO, WIKIPEDIA.RO

facebook whatsapp twitter pinterest
PARTENERI
PREMIUM

Mai multe