132 de ani de la prezentarea PRIMULUI AUTOMOBIL din lume! Primul șofer care l-a condus pe o distanță lungă a fost…O FEMEIE, care a plecat fără știrea soțului ei! Jartierele ei au rămas în istorie! Ce făcea cu ele - GALERIE FOTO

 
+8 click pentru
galerie

Pe 3 iulie, în urmă cu 132 de ani, pe drumul Ringstrasse din orașul german Mannheim se scria istorie. Era prezentat primul automobil din lume, Benz Patent-Motorwagen, care a fost inventat de inginerul german Karl Benz. Prima călătorie pe distanță lungă cu automobilul nu a fost făcută, însă, de inventator, ci de soția acestuia, care a luat autovehiculul la plimbare fără știrea soțului ei, dându-i de veste acestuia abia după ce a ajuns la destinație, printr-o telegramă. 

Bertha Benz, soția lui Karl, a cărei zestre a finanțat afacerea familiei, a înțeles nevoia de a promova invenția soțului ei. Ea a luat autovehiculul Patent-Motorwagen No. 3, din câte se știe fără să îi spună soțului ei, și l-a condus în prima călătorie pe o distanță lungă, pentru a-i demonstra fezabilitatea.

Plimbarea a avut loc în august 1888, când Bertha Benz a condus automobilul fiind însoțită de fiii ei, Eugen și Richard, care la acea vreme erau în vârstă de 15 ani, respectiv 14 ani. Ei au pornit de la Mannheim pentru a ajunge la Pforzheim și au trecut prin orașele Heidelberg și Wiesloch.

După ce i-a trimis o telegramă soțului ei pentru a-l informa despre sosirea ei în Pforzheim, Bertha Benz a petrecut noaptea la locuința mamei ei. Bertha s-a întors acasă trei zile mai târziu, iar călătoria ei a însumat 194 de kilometri.

Soția lui Karl Benz nu a fost doar șofer, ci și mecanic al automobilului. Ea obișnuia să curețe carburatorul cu acul de la pălăria ei și să își folosească jartierele pentru a izola cabluri.

Bertha a alimentat autovehicului la o farmacie din Wiesloch, combustibilul fiind ligroina (benzină ușoară, folosită în general ca solvent). Aceasta a devenit prima benzinărie din istorie.

Tot Bertha Benz este cea care a inventat garniturile pentru frână, după ce i-a cerut unui cizmar să prindă fragmente de piele pe blocurile de frână, după ce a observat că acestea cedau. 

În Germania, această călătorie istorică făcută de Bertha Benz este celebrată la fiecare doi ani. În 2008, a fost declarată ruta turistică „Bertha Benz Memorial Route” în memoria călătoriei istorice făcute de soția inventatorului.

Mașina inventată de Karl Benz are trei roţi și, deşi seamănă cu trăsurile motorizate ale acelor vremuri, a fost concepută special pentru a utiliza un motor cu ardere internă, în patru timpi.

Motorul acestui automobil are un singur cilindru, de 954 cmc, care producea iniţial 0,7 CP, dar apoi a ajuns, trecând prin diferite faze de putere, la 2 CP. Acesta permitea o viteză maximă de 16 km/h.

La data de 29 ianuarie 1886, Benz depunea la Berlin o cerere de brevetare a autovehiculului său cu trei roţi. De atunci, aceasta a fost considerată ziua oficială de naştere a automobilului, deși invenția a fost prezentată pe 3 iulie 1886, pe drumul Ringstrasse din orașul german Mannheim.

În acelaşi timp cu Benz, Gottlieb Daimler dezvolta primul automobil cu patru roţi. În acest fel, în mod independent unul de celălalt, părinţii fondatori ai companiei Daimler AG şi ai mărcii Mercedes-Benz au pus bazele tuturor autoturismelor, autovehiculelor comerciale şi autobuzelor de astăzi.

Din modelul Benz Patent-Motorwagen au fost construite 25 de bucăţi din 1886 în 1894 cu motoare diferite, iar Mercedes cere în acest sens titlul de creator al primei maşini din istorie produsă şi vândută în serie. Prima comercializare în afara Germaniei a fost făcută de Emile Roger, care a devenit agentul exclusiv de vehicule şi de motoare Benz în Franţa.

Fişa tehnică pentru Benz Patent Motor Car Modelul III

Corp: tricicletă deschisă

Motor: un singur cilindru în patru timpi

Cilindre: 1.660 cm3

Putere: 2,5 CP (1,8 kW) la 500 rpm / min

Carburator: Carburator cu evaporare Benz

Valve: supapa de admisie, supapă automată de evacuare reglementată

Răcirea: răcire prin evaporare la radiator/apă

Lubrifierea: oliator cu picături şi grăsimi

Aprindere: aprindere Summer de înaltă tensiune

Rezervor: 4,5 litri în carburator

Pornirea: rotaţie a volantului

Transmiterea de cuplu: curea din piele de la motor la paşii scripete, diferenţial, 1 lanţ la fiecare roată din spate

Ambreiaj: nu

Transmisie: scripete fix cu două viteze, 2 viteze înainte

Schimbul: pârghie de acţionare cu mâna în direcţia manivelei pentru a muta centura între rolele

Cadru: ţevi din oţel

Suspensie faţă: roata din faţă în bifurcaţia de comandă, fără arcuri

Suspensie spate: punte rigidă, arcuri elicoidale

Direcţie: cremalieră şi pinion de direcţie, manivela de direcţie în centrul maşinii, frână de mână: frână din buşteni/anvelope spatele vehiculului

Pedala de frână: nu

Dimensiuni: 2700 x 1400 x 1450 mm

Carosabil: 1250 mm în spate

Roţile: cu spiţe din lemn, diametrul din faţă de 800 mm, din spate 1,125 mm

Pneuri: cele din faţă pline de cauciuc sau fier, cele din spate de fier

Greutate: 360 kg

Viteza maximă: 16 kilometri pe oră

Consum: aprox. 10 litri de ligroină la 100 de kilometri

facebook whatsapp twitter pinterest
PARTENERI
PREMIUM

Mai multe