Regina Maria nu a fost doar „Mama Răniților”, ci și „cea mai frumoasă” femeie din regatele Europei. A apărut chiar și într-o reclamă la o cremă de față!

 
+9 click pentru
galerie

Că România a avut mereu regine frumoase, nu mai avem vreo îndoială. Este de ajuns să ne amintim cât de rafinată era Alteța Sa, regretata Regina Ana, în vestimentație și cât de emoționant evoca Regele Mihai întâlnirea lor... la o recepție cu iz englezesc, în 1948.

 "S-a îndrăgostit de Ana, a fost fermecat de privirea ei pătrunzătoare, de zâmbetul ei încrezător şi de simplitatea ei", relatau jurnaliștii britanici. La fel de cochete și grațioase au fost și reginele de dinaintea ei, născute sau nu pe pâmânt românesc.

Dintre toate, legendară a rămas frumusețea fără de cusur a Reginei Maria a României, cea care a rămas în istorie ca  „Mamă a răniţilor” sau „Regina soldat”, datorită implicării sale active în ajutorarea răniţilor în Primul Război Mondial. Povestea apariției ei într-o reclamă la o cremă de față a devenit o adevărată picanterie în rândul seratelor regale, în care regine, prințese pe de o parte o admirau, iar pe de alta îi inviduau trăsăturile de păpușă de porțelan, cu ochii azurii ca un cer și cosițe blonde.

Un suflet pe măsura chipului frumos!

Despre sufletul ei de aur s-a scris multe. Și cum adeseori, chipul e cel care reflectă de multe ori bunătatea unui om, pe drept cuvânt, Regina Maria a fost întâi de toate, o adevărată „regină a frumuseții”, considerat cel mai frumos cap încoronat al Europei la acea vreme. 

A fost plătită în sute de creme de față

De acest lucru, și-au dat seama și cei care promovau produse și creau reclame în 1924, anii de după Primul Război Mondial.  La invitația agenției americane J. W. Thompson, Regina Maria a României a acceptat să apară într-o reclamă, în care să laude calitățile cremei Ponce’Cold, după ce vânzările firmei scăzuseră foarte mult.

 Reclama o înfăţişa pe Regina Maria îmbrăcată elegant, într-o atmosferă intimă, de alcov.  „Nici o femeie nu e atât de sus plasată, încât să-şi permită să-şi neglijeze aspectul. Imaginea personală este vitală pentru succesul ei şi nu poate îngădui ca semnele obişnuite de oboseală să se vadă pe chipul ei. Sunt încredinţată că frumuseţea poate fi menţinută prin folosirea zilnică a cremelor Pond’s”,  era îndemnul reginei către femei atunci când promova virtuţile celebrei creme de îngrijire. Articolul publicitar, distribuit în mai multe gazete englezești, avea un titlu pe măsură: „Ce spune cea mai frumoasă regină din Europa despre îngrijirea tenului“. 

A cerut să fie îngropată în rochie albă și parfumată cu o colonie de violete

Aflată pe marginea falimentului, producătorii au plătit-o pe Regina Maria în... creme de față. Alteța Sa, Maria, a trăit frumos și și-a menținut prospețimea chipului și rafinamentul până în ultima clipă a vieții. Ba chiar, în momentul morții, și-a rugat fiicele să nu o îmbrace în negru, ci cu o roche albă. Iar în aer să fie parfum de violete! Dorințele reginei au fost respectate întocmai, ba chiar  Bucureştiul s-a îmbrăcat în culoare sa preferată – violet.

Surse: Marian Petcu,  O istorie ilustrată a publicității românești, Editura Tritonic, București, 2002/ Historia.ro/ Realitatea Ilustrată



facebook whatsapp twitter pinterest
PARTENERI