Antena Căutare

6 tehnici SEO care contează cu adevărat în 2021

Studiul cuvintelor-cheie, optimizarea title tag-uri și a meta tag-urilor pentru motoarele de căutare, alături de crearea conținutului optimizat sunt primele elemente vizate pentru creșterea vizibilității oricărui site.

tehnici seo
6 tehnici SEO care contează cu adevărat în 2021

Acestea tehnici nu sunt însă suficiente pentru creșterea traficului organic, pe măsură ce ne apropiem cu pași repezi de 2021, iar tendințele sunt în continuă schimbare. În plus, primele rezultate ale campaniilor de optimizare a motoarelor de căutare sunt resimtite după 3-6 luni de la implementare.

Iată mai jos 6 tehnici SEO esențiale pentru îmbunătățirea vizibilității și a traficului în anul 2021.

1. Conținut nou vs conținut actualizat

Orice strategie privind crearea de conținut are în vedere două aspecte:

• optimizarea conținutului existent

• crearea de conținut nou.

Deși optimizarea conținutului existent pe site este la îndemână, webmasterii recomandă ca eforturile să se îndrepte spre crearea de conținut nou, pentru o mai bună vizibilitate. Orice informație nouă va fi postată pe site după o analiză a propriilor cuvintelor-cheie, dar și a celor ale concurenței.

În plus, conținutul nou creat trebuie întotdeauna să urmărească un scop bine definit, iar o atenție deosebită trebuie acordată calității textelor.

„Sub nicio formă nu mai sunt apreciate de motoarele de căutare articolele scurte, optimizate cu foarte multe cuvinte-cheie. În prezent, calitatea articolului este mai importantă decât cantitatea cuvintelor-cheie utilizate. Dezvoltați conținut care să răspundă la întrebările publicului-tintă, scrieți pentru useri, nu pentru motoarele de căutare”, afirmă Christian Lupașcu, fondatorul agenției r2.ro.

2. Studiați strategia folosită de concurență

Analizarea paginilor de top ale concurenței poate indica diferențe majore în ceeea ce privește conținutul, cuvintele-cheie și link-urile folosite. Odată identificate, aceste informații pot fi folosite pentru o mai bună optimizare a propriului site.

De asemenea, broken links observate pe pagina concurenței pot fi o modalitate de creștere a propriului trafic, prin crearea de conținut care se potrivește paginii 404 de pe site-ul concurent.

„Pe lângă conținutul de calitate, care se află în centrul atenției motoarelor de căutare, experiența utilizatorului (UX) va fi unul dintre cele mai discutate subiecte de-a lungul anului 2021 și nu numai. Core Web Vitals va cuantifica aspecte-cheie ale experienței utilizatorului, prin măsurarea unei serii de parametri, cum ar fi timpul de încărcare, interactivitatea și stabilitatea conținutului pe măsură ce acesta se încarcă”, adaugă Christian Lupașcu.

În 2021, optimizarea website-urile pentru dispozitive mobile devine un must, în condițiile în care căutarea vocală este în creștere. Aproximativ 30% din populația globală din mediul online folosește căutarea vocală. În acest sens, esențială este viteza cu care se încarcă website-urile.

Ușurința cu care userii navighează pe un site va fi decisivă în ceea ce privește traficul si conversiile realizate de catre website-uri.

Statisticile arată că apoximativ 89% dintre consumatori fac cumpărături pe un site concurent după o experiență slabă pe un alt website.

3. Importanța video în strategia de marketing online

Peste jumătate dintre useri doresc să vadă mai mult conținut video de la orice website pe care îl urmăresc.

„YouTube-ul rămâne una dintre cele importante zone de promovare a conținutului video. Atenție însă! YouTube-ul poate fi extrem de competitiv pentru un site în plină dezvoltare. Din fericire, există însă o mulțime de alte platforme pe care le puteți utiliza”, recomandă Christian Lupașcu.

4. Local SEO

În contextul pandemiei de COVID-19, Google își actualizează în mod constant algoritmul privind căutarea locală, implementând noi metode de filtrare a datelor și stabilind restricții și oportunități specifice pentru diferite tipuri de business-uri. Statisticile arată că 46% din toate interogările Google au în vedere căutări locale.

5. Conceptul E.A.T.

E.A.T. (Expertiză, Autoritate și Încredere) reprezintă o modalitate prin care motoarele de căutare se asigură că userilor le sunt oferite doar informații relevante, noi și certitificate.

„ Există actualizări specifice de algoritmi axate pe detectarea și penalizarea site-urilor web care ar putea provoca neplăceri userilor”, afirmă Christian Lupașcu.

Relevante pentru conceptul E.A.T. sunt: descriere completă în pagina „Despre” a oricărui site, recenziile pozitive oferite de useri, backlink-urile către și din surse autorizate.

6. Backlink-uri naturale

Una dintre cele mai mari provocări cu care se confruntă webmasterii dintodeauna este reprezentată de obținerea backlink-uri naturale.

Backlink-urile rămân unul dintre factorii importanți de optimizare Google. Conform Ghidurilor Google, cel mai bun mod de a obține link-uri relevante și de înaltă calitate către propriul site este de a crea conținut unic, relevant, care poate câștiga în mod natural popularitate în mediul online.

“O astfel de modalitate o poate reprezenta crearea de conținut relevant pentru mass-media, prin oferirea informațiilor sub formă de infografice, studii de cercetare, păreri avizate ale specialiștilor”, conchide fondatorul agenției r2.ro.

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 3: Steak de vită cu sos de parmezan cu trufe
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 3: Steak de vită cu sos de parmezan cu trufe Marti, 16.04.2024, 10:00
Ai filme bune în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Ultimele știri
x