Mark Zuckerberg nu a exclus posibilitatea de a oferi utilizatorilor opţiunea unei experienţe Facebook fără reclame şi urmărirea pas cu pas a activităţilor desfăşurate online, plătind un abonament lunar.
Potrivit CEO-ului Facebook, motivul pentru care reţeaua de socializare nu oferă deja opţiunea unui abonament premium este că majoritatea oamenilor preferă Facebook ca serviciu gratuit, suportat prin afişarea de reclame, mulţi dintre utilizatori neavând oricum resursele financiare necesare pentru a plăti un abonament „premium”. Explicaţia naşte însă şi o întrebare: Care ar fi de fapt costul unei astfel de experienţe?
Dacă ne limităm la America de Nord, veniturile Facebook raportate la numărul total de utilizatori indică suma de 7 dolari, venit mediu lunar obţinut de pe urma fiecărui utilizator prin afişarea de reclame.
Problema este că nu toţi utilizatorii sunt egali din perspectiva companiilor de publicitate, cei dispuşi să opteze pentru plata unui abonament intrând tocmai la categoria cea mai profitabilă a persoanelor cu situaţie materială bună, care ajung să cumpere produsele şi serviciile promovate prin afişarea de reclame.
Pentru compensarea integrală a veniturilor, aceşti utilizatori „bogaţi” ar trebui taxaţi cu sume cuprinse între 11 şi 14 dolari/ lună, fapt ce ar reduce drastic numărul celor interesaţi de abonamentul Facebook premium.
Facebook te urmărește chiar și când nu ești logat în cont! Cum poți preveni acest lucru... Facebook aruncă bomba! Și Google, Amazon sau Twitter te spionează! Iată cum...