Descoperire epocală. Românii au aflat compoziția unui asteroid periculos pentru Pământ

Institutul Astronomic al Academiei Române și Observatorul Astronomic din Cluj-Napoca alături de partenerii internaționali au inițiat și derulat o campanie de observații dedicată studierii asteroidului 2004 BL86, care prezintă un potențial pericol pentru Terra.

"Asteroid geointersector, acesta prezintă un potențial pericol pentru Terra nu doar pentru că ajunge în apropiere de Pământ, dar și pentru că orbita lui este haotică.

Oamenii de știință români au reușit pentru prima dată de la descoperirea acestui corp ceresc în 2004 să stabilească proprietățile sale fizice și mineralogice, odată cu apropierea sa de Pământ în lunile ianuarie și februarie 2015, la doar 1,2 milioane kilometri, ceea ce reprezintă aproximativ de trei ori distanța Pământ — Luna", afirmă Agenția Spațială Română într-un comunicat remis luni AGERPRES.

Potrivit sursei citate, datele de observație obținute începând cu momentul descoperirii asteroidului 2004 BL86, în anul 2004, până în anul 2015 au contribuit la stabilirea elementelor orbitale ale asteroidului, însă proprietățile fizice și mineralogice au fost foarte puțin studiate, diametrul acestui obiect fiind estimat la aproximativ 500 metri cu marjă de eroare destul de mare.

A sfidat moartea, după ce a supraviețuit mâncând furnici: Cum a fost găsit un bărbat care s-a rătăcit în pustietate... Cea mai mare colecţie de suveniruri cu Batman: A adunat 2 501 de astfel de obiecte încă de la vârsta de cinci ani...