O echipă de cercetători marini, cu misiunea de găsi specii necunoscute în oceanele lumii, a anunțat că a descoperit în jur de 100 posibile specii noi, inclusiv o creatură misterioasă sub formă de stea. Iată imaginile care au făcut înconjurul internetului!

O creatură enigmatică și 100 de posibile specii noi, descoperite de cercetători la aproape 5.000 de metri adâncime. Ce sunt VIDEO Galerie
O creatură enigmatică și 100 de posibile specii noi, descoperite de cercetători la aproape 5.000 de metri adâncime. Ce sunt VIDEO | Captură Youtube

Grupul de cercetători și-a concentrat căutările asupra șanțului Bounty Trough, o regiune puțin explorată, situată la aproximativ 800 de kilometri de coasta Noii Zeelande, la est de Insula de Sud, potrivit dailymail.co.uk.

Călătoria s-a desfășurat pe parcursul a trei săptămâni, la bordul navei de cercetare Tangaroa, care aparține Institutului Național de Apă și Cercetare Atmosferică al țării, potrivit CNN.

Citește și: Doi tineri au găsit o creatură ciudată în grădină, au băgat-o în casă și au crescut-o până când și-au dat seama ce era, de fapt

Ce este creatura misterioasă descoperită de oamenii de știință printre cele 100 de specii subacvatice: „Un mister”

Echipa de cercetători a colectat aproape 1800 de mostre de la adâncimi cuprinse între 1800 și 4800 de metri, descoperind specii de pești, calamar, moluște și corali despre care cred că sunt noi pentru știință.

„Avem zona asta mare lângă coasta de est a Noii Zeelande despre care nu există date științifice. Nu știm nimic despre ea”, a declarat doctorul Daniel Moore, unul dintre conducătorii Ocean Census, o nouă alianță lansată în aprilie 2023 care urmărește să identifice 100.000 de specii necunoscute în următorii zece ani, citat de CNN.

În următoarele săptămâni, o echipă de cercetători va analiza și descrie descoperirile din adâncuri pentru a stabili cu exactitate dacă sunt cu adevărat specii noi. Cu toate acestea, specialiștii de pe vasul Tangaroa sunt interesați, mai ales, de o creatură despre care inițial au crezut că este o stea de mare sau o anemonă.

„Este încă un mister. Nici măcar nu îi putem atribui o familie. Până acum, nu știm unde se poziționează în clasificarea ființelor vii, deci va fi interesant”, a mai spus Moore, potrivit surselor citate.

Michela Mitchell, taxonomist la Muzeul din Queensland, a declarat într-un comunicat lansat de Ocean Census că ar putea fi vorba de o specie de corali de mare adâncime, numit octocorali.

„Și mai interesant, ar putea fi o nouă specie. Dacă acesta este cazul, este o descoperire importantă din adâncimi și dezvăluie o imagine mult mai clară despre biodiversitatea planetei”, potrivit dailymail.co.uk.

Daniel Moore a declarat că a fost surprins de descoperirea unei noi specii de pește cunoscută sub numele de eelpout, care a fost „imediat recunoscută ca fiind diferită de celelalte”.

„Descoperirea unei noi specii de vertebrate este ceva rar. Sunt sute de mii de nevertebrate în adâncuri pe care nu le cunoaștem. Când vine vorba de vertebrate, ne place să credem că știm cum stă situația, însă adevărul este că nu știm”, a mai declarat Moore.

Pentru a aduna mostrele, grupul de cercetători a tractat trei tipuri diferite de dispozitive, în funcție de teren, inclusiv o cameră subacvatică. Însă, adâncurile oceanelor rămân în continuare misterioase. Din cele 2,2 milioane de specii considerate a exista în oceanele Pământului, doar 240.000 au fost descrise de către oamenii de știință, potrivit recensământului Ocean Census, citat de CNN.

Citește și: Un bărbat a făcut o descoperie terifiantă sub casă, după ce găinile sale au dispărut rând pe rând. Ce a putut să găsească