Antena Căutare

Zece secrete uimitoare ale metroului din Bucureşti! Minunea lui Ceauşescu ascunde poveşti fascinante

De-a lungul timpului, în jurul metroului din Bucureşti s-au format sute de zvonuri şi poveşti fascinante. Una dintre cele mai mari realizări ale lui Nicolae Ceauşescu este învăluită în mister, iar controversele apărute stârnesc interesul oamenilor.

De-a lungul timpului, în jurul metroului din Bucureşti s-au format sute de zvonuri şi poveşti fascinante. Una dintre cele mai mari realizări ale lui Nicolae Ceauşescu este învăluită în mister, iar controversele apărute stârnesc interesul oamenilor.

Potrivit adevarul.ro, iată zece secrete ale metroului din Bucureşti!

1. Tunel secret până la Casa Poporului

În anii '80, se zvonea că Ceauşescu ar vrea ca Armata să îi facă un tunel secret care să facă legătura între Casa Poporului şi aeroport, un fel de metrou personal. Nici până în zilele noastre nu s-a dovedit dacă această linie din subteran există cu adevărat sau totul este o invenţie.

2. Lacul dintr-o veche staţie

Această poveste a apărut în urmă cu câţiva ani, pe Internet, sub numele de „Secretul de sub Bucureşti“. O persoană care nu şi-a dezvăluit identitatea a povestit că a vizitat o veche staţie de metrou inundată care seamănă cu un lac. Pe fundul acestuia se zăreau scările unei staţii de metrou. Şi în acest caz, nu au apărut şi dovezile.

3. Primul ţăruş al şantierului

Primul ţăruş al şantierului, aşa cum spun constructorii, a fost bătut pe 20 septembrie 1975, potrivit site-ul Metrorex. De atunci a început realizarea reţelei subterane de transport în comun.

4. Metroul bucureştean, în primele 60 din lume

După mai bine de patru ani de lucrări, metroul din Capitală se afla pe lista primelor 60 de reţele de transport subteran ale lumii.

5. Patru kilometri pe an

La început, tunelurile din Bucureşti se realizau destul de lent: în jur de doi kilometri pe ani. Apoi, ritmul a crescut la patru kilometri pe an, un ritm mai bun decât media înregistrată pe glob. Doar în Mexic ritmul a fost mai mare: 5,5 kilometri pe an.

6. Singurul metrou care făcea probe cu pasageri

Pe 19 noiembrie 1979, din Depoul Ciurel a plecat primul metrou încărcat cu pasageri. Timp de o lună, până la inaugurarea oficială, metroul a făcut probe cu pasageri în el, fiind singurul testat cu oameni.

7. Jumătăţi de staţie

În 1994 s-a dat în exploatare jumătatea de staţie care desemna direcţia de mers dinspre Lujerului spre Păcii, iar în anul 1998 s-a dat şi cealaltă jumătate de staţie, potrivit Metrorex.

8. Dispecerat central şi alte dispecerate de ramură

Sistemul de transport în comun subteran este monitorizat cu ajutorul unui dispecerat central. De asemenea, alte cinci dispecerate de ramură ajută la coordonarea şi monitorizarea sistemului de transport subteran.

9. Metroul nu a pornit din prima

Un lucru mai puţin cunoscut despre metrou ţine de momentul inaugurării acestuia. Concret, în clipa în care cel care conducea primul metrou din Bucureşti a vrut să-l pornească nu a reuşit. Spre bucuria lui Nicolae Ceauşescu, metroul a pornit din a doua încercare.

10. Metrourile vechi, duse la casat

Recent, Metrorex a început să achiziţioneze noi garnituri şi a anunţat că vechile trenuri de tip IVA, produse româneşti, vor fi scoase din circulaţie şi casate.

Sursa: adevarul.ro

VIDEO! Un apicultor a văzut cu ochii lui MINUNEA: Ce s-a întâmplat cu icoanele pe care le-a băgat în stupul albinelor... Omul care se oferă pentru primul transplant de cap: Este ca primul pas pe Lună...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 4: Mousse de ciocolată cu fructe de pădure
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 4: Mousse de ciocolată cu fructe de pădure Marti, 23.04.2024, 10:00
Ai filme bune în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Ultimele știri
x