Antena Căutare

Bucureştiul va trece prin schimbări mari! Benzi unice RATB pe mai multe artere

Consiliul General al Municipiului Bucureşti (CGMB) a aprobat, miercuri, noul Plan de Mobilitate Urbană Durabilă 2016 – 2030 (PMUD), un document strategic care propune o viziune coerentă de dezvoltare în regiunea Bucureşti-Ilfov. 

Consiliul General al Municipiului Bucureşti (CGMB) a aprobat, miercuri, noul Plan de Mobilitate Urbană Durabilă 2016 – 2030 (PMUD), un document strategic care propune o viziune coerentă de dezvoltare în regiunea Bucureşti-Ilfov.

"Prin aprobarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă, Primăria Municipiului Bucureşti şi Consiliul Judeţean Ilfov, vor putea accesa împreună fonduri europene de până la 220 de milioane de euro prin Programul Operaţional Regional, dintre care 150 milioane de euro vor fi folosiţi pentru reformarea transportului public. Este un document foarte aşteptat de către toţi cetăţenii zonei metropolitane extinse a Bucureştiului, şi cuprinde proiecte care, odată realizate, vor contribui direct la creşterea calităţii vieţii oamenilor", a declarat primarul general Gabriela Firea.

Printre principalele proiecte ale Municipiului Bucureşti incluse în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă 2016-2030 se numără:

- introducerea de benzi de circulaţie cu prioritate pentru transportul public pe o distanţă de 25 km;

Într-o primă fază a fost supus aprobării Comisiei Tehnice de Circulaţie un proiect pilot care vizează implementarea de benzi unice pe traseul care leagă Piaţa Presei Libere de Piaţă Dorobanţi: b-dul Kiseleff- b-dul Mareşal Prezan-Calea Dorobanţi, anunţă PMB.

După ce noile trasee vor fi aprobate de comisie şi vor primi avizul Brigăzii Rutiere, Administraţia Străzilor Bucureşti va implementa benzile unice pentru transportul public.

La nivelul Municipiului Bucureşti sunt în analiza alte 29 de trasee pe care ar putea fi trasate benzi unice pentru autobuz şi troleibuz şi 11 trasee pe care s-ar putea implementa cale unică de rulare pentru tramvai.

În acest moment, în Capitală, există benzi de circulaţie destinate transportului public pe următoarele artere:

- B-dul Mihail Kogălniceanu – b-dul Regina Elisabeta,

- Splaiul Independenţei, porţiunile dintre sos. Cotroceni şi bd.Eroilor şi din dreptul Centrului Istoric,

- B-dul Unirii, între Piaţa Unirii şi Piaţa Alba Iulia,

- Calea Dorobanţi, între b-dul Dacia şi Sos. Ştefan cel Mare,

- B-dul Dacia, între calea Dorobanţi şi Str. Icoanei,

- Calea Grivitei, între Piaţa Mureş şi str. Caraiman, pe sensul Gara de Nord,

- B-dul Mareşal Constantin Prezan, între Piaţa Arcul de Triumf şi piaţa Charles de Gaulle.

Mai jos se afla lista traseelor propuse de PMB care se afla în acest moment în analiza specialiştilor :

Banda unică pentru autobuz şi troleibuz pe următoarele artere:

- Sos. Bucuresti-Ploiesti între Bd. Aerogării - Piaţa Presei Libere Bd. Aerogării - Piaţa Presei Libere

- Sos. Kiseleff între Piaţa Presei Libere-Bd. C-tin Prezan

- Bd. Gh. Magheru între Piaţa Romana- Str. C.A .Rosetti

- Str. N. Bălcescu între Str. C.A.Rosetti - Piaţa Universităţii

- Bd. Aerogării între Sos. Bucuresti-Ploiesti - Str. N. Caramfil

- Str. N. Caramfil între Bd. Aerogării - Sos. Pipera

- Bd. Aviatorilor între Str. N. Caramfil - Piaţa Charles de Gaulle

- Sos. Colentina între Bucur Obor- Str. Sportului

- Cal. Moşilor între Bucur Obor- Bd. Carol I

- Sos. Iancului între Sos. Mihai Bravu - Sos. Pantelimon

- Bd. Chişinău între Sos. Pantelimon - Bd. N. Grigorescu

- Bd. N. Grigorescu între Bd. Basarabia - Bd. Th. Pallady

- Bd. Unirii - Str. Traian - Piaţa Alba Iulia

- Bd. Decebal între Piaţa Alba Iulia - Sos. Mihai Bravu

- Str. Baba Novac între Sos. Mihai Bravu - Str. C-tin Brâncuşi

- Str. C-tin Brâncuşi între Str. Baba Novac- Str. Lucreţiu Pătrăşcanu

- Str. Lucreţiu Pătrăşcanu între Str. C-tin Brâncuşi - Bd Basarabia

- Splaiul Independenţei între Piaţa Unirii -Pod Eroilor

- Bd. D. Cantemir între Piaţa Unirii- Cal. Şerban Voda

- Bd. Tineretului între Cal. Şerban Voda - Cal. Vacarestilor

- Cal. Vacarestilor între Bd. Tineretului - Piaţa Sudului

- Str. Nitu Vasile între Piaţa Sudului - Bd. Al. Obregia

- Bd. AL Obregia între Str. Nitu Vasile - Str. Tumu Măgurele

- Drumul Taberei (ramură de nord) între Str. Valea Ialomiţei - Drumul Sării

- Drumul Taberei (ramură de sud) între Str. Valea Argesului - Str. Braşov

- Bd. luliu Maniu între Grup Şcolar Auto- Piaţa Leul

- Cal. Grivitei între Bd. Ion Mihalache - Gara de Nord

- Bd. Ion Mihalache între Cal. Grivitei -Piata Victoriei

- Bd. C-tin Prezan - între Sos. Kiseleff - bd. Aviatorilor.

Cale unică de rulare pentru tramvai pe următoarele artere:

- Sos. Olteniţei între Romprim - Piaţa Eroii Revoluţiei

- Sos. Viilor între Piaţa Eroii Revolutiei-Str. Dr. Istrate

- Str. Dr. Istrate între Sos. Viilor-Sos. Progresului

- Bd. Timişoara între Sos. Progresului-Bd. Vasile Milea

- Bd. Vasile Milea între Bd. Timisoara-Pasajul Basarab

- Bd. Iancu de Hunedoara între Pasaj Victoria-Sos. Ştefan cel Mare

- Sos. Ştefan cel Mare între Bd. lancu de Hunedoara-Sos. Mihai Bravu

- Sos. Mihai Bravu între Sos. Ştefan cel Mare-Cal. Văcăreşti

- Cal. Văcăreşti între Sos. Mihai Bravu-Sos Olteniţei

- Sos. Colentina între Pasaj Colentina (cap linie 21)-Bucur Obor

- Cal. Moşilor între Bucur Obor-Bd. Carol I.

- achiziţia de 100 troleibuze, 300 de tramvaie şi 500 de autobuze, dintre care 300 electrice. Proiectul mai presupune şi modernizarea infrastructurii de tramvai şi extinderea acesteia cu 41 km de cale dublă, precum şi reabilitarea a aproximativ 1800 de staţii,

- construcţia de parcări de tip Park & Râde la punctele cheie de intrare în oraş,

- construcţia de parcări subterane,

- amenajare şi lărgire Prelungirea Ghencea,

- lărgire str. Jandarmeriei,

- reconfigurarea întregii zone de birouri Pipera - str. Fabrica de Glucoză, str. D. Pompeiu, str. Petricani, str. Andronache, sos. Colentina,

- amenajarea infrastructurii utilitare pentru biciclete (piste şi locuri de parcare), precum şi extinderea sistemului de închiriere biciclete (bike-sharing),

- crearea de noi zone cu prioritate pentru pietoni şi biciclişti în centrul oraşului, concomitent cu modernizarea spaţiul urban public şi îmbunătăţirea condiţiilor de accesibilitate pentru persoane cu mobilitate redusă,

- regândirea şi extinderea sistemului de management al traficului.

Este oficial! Produsele importate din Occident de ţările din Estul Europei sunt mult mai slabe calitativ decât cele vând... Tupeu fără margini la Ploieşti. Două femei au fost prinse la furat în cel mai mare cimitir din ora! În ce lume trăim?...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 3: Steak de vită cu sos de parmezan cu trufe
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 3: Steak de vită cu sos de parmezan cu trufe Marti, 16.04.2024, 10:00
Ai filme bune în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Ultimele știri
x