Asociaţia Pro Infrastructură: Licitaţia Secţiunii 5 a Autostrăzii A1 Sibiu-Piteşti a fost din nou contestată, punând în pericol semnarea contractului în câteva luni şi debutul lucrărilor
Asociaţia Pro Infrastructură anunţă că licitaţia Secţiunii 5 a Autostrăzii A1 Sibiu - Piteşti a fost din nou contestată, punând în pericol semnarea contractului în câteva luni şi debutul lucrărilor la începutul anului viitor.
Publicat: Joi, 09 Aprilie 2020, 13:46 | Actualizat: Joi, 09 Aprilie 2020, 14:10- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite de vede duminica de la ora 20:00 și de luni până miercuri de la 20:30 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Marele Premiu de Formula 1™ din Las Vegas e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 22 - 24 noiembrie 2024!
”Licitaţia Secţiunii 5 a Autostrăzii A1 Sibiu-Piteşti a fost din nou contestată, punând în pericol semnarea contractului în câteva luni şi debutul lucrărilor la începutul anului viitor! Am spus în nenumărate rânduri că aproape toate contestaţiile din licitaţiile marilor proiecte de infrastructură de transport derivă din documentaţiile mediocre sau dezastruoase puse la dispoziţie de statul român şi din modul defectuos prin care marii beneficiari, în special Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, se ocupă de aceste proceduri. Însă există şi cazuri izolate în care scopul antreprenorilor este răzbunarea împotriva autorităţilor sau altor competitori, neavând un temei justificat”, au scris, joi, reprezentaţii Asociaţiei pe Facebook.
Potrivit acestora, un astfel de exemplu este acţiunea asocierii chinezo-române China Railway-Viaponte pe cei 30 de km dintre Curtea de Argeş şi Piteşti.
”După ce în 2019 au fost descalificaţi definitiv în instanţă din cauza unor abateri pe alte proiecte, au apelat la o contestaţie excepţională cu şanse infime de reuşită la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie care, previzibil, a fost respinsă. Dar acum au contestat din nou, de data aceasta câştigătorul desemnat (Astaldi). Motivul este halucinant: «din informaţiile care circulă între constructori», câştigătorul ar fi fost preluat de o altă companie (Salini) care are interdicţie de a participa la licitaţii în România timp de doi ani şi, prin posibila alianţă, Astaldi ar trebui să fie descalificaţi. Doar că tranzacţia Salini-Astaldi NU este finalizată, NU se cunoaşte oficial stadiul ei, NICI NU este cert că va fi dusă la capăt şi, în plus, este penibil să argumentezi în instanţă bazându-te pe «informaţii care circulă între constructori»”, a mai transmis Asociaţia.
Reprezentanţii acesteia afirmă că ”este regretabil că există şi astfel de comportamente iresponsabile şi total neproductive fără şanse de a fi acceptate de judecători, a căror unică finalitate este doar plătirea de poliţe şi întârzierea nejustificată a proiectelor de infrastructură”.
În 30 martie a fost semnat ordinul de începere a lucrărilor pentru lotul 1 al secţiunii Sibiu - Boiţa din cadrul autostrăzii Sibiu - Piteşti.
Sursa : news.ro