Live acumTe cunosc de undeva!
Prime Time 20:50Observator Special

Fulgi de Ovăz: beneficii şi proprietăţi

Ovăzul se numără printre cele mai sănătoase cereale, fiind o sursă bogată de vitamine, fibre, minerale şi antioxidanţi valoroşi pentru organism. Studiile au relevat faptul că, datorită proprietăţilor sale, ovăzul are multiple beneficii pentru sănătate. Iată o parte dintre acestea.

Fulgi de Ovăz: beneficii şi proprietăţi

https://cdn.pixabay.com/photo/2016/11/21/15/53/berries-1846085_960_720.jpg

Ovăzul este un aliment hrănitor şi săţios

Datorită compoziţiei echilibrate, dar în special a carbohidraţilor, proteinelor, grăsimilor, vitaminelor, mineralelor şi fibrelor pe care le conţine, ovăzul este un aliment săţios şi, totodată, foarte hrănitor. Mai mult, ovăzul poate oferi în mare parte doza zilnică recomandată de mangan, fosfor, magneziu, zinc, Vitamina B1 şi cupru.

Ovăzul integral este bogat în antioxidanţi

Studiile dovedesc că ovăzul integral are un conţinut bogat de antioxidanţi, cei mai importanţi fiind cei din grupul avenantramidelor. Acestea, datorită creşterii producţiei de oxid nitric, ajuta la reducerea tensiunii arteriale. Oxidul nitric este un gaz care dilată vasele de sânge şi echilibrează fluxul sanguin. În plus, avenantramidele sunt antiinflamatoare şi calmează mâncărimea.

Un alt antioxidant puternic din ovăz este acidul ferulic, un element benefic şi el pentru sănătatea cardiovasculară.

Ovăzul conţine beta-glucan

Beta-glucanul este o fibră solubilă. Aceasta se dizolvă parţial în apă şi formează în intestin o masă vâscoasă. Totodată, are numeroase beneficii pentru sănătate: echilibrează colesterolul din sânge, reduce glicemia şi ameliorează răspunsul la insulina, creşte saţietatea şi numărul bacteriilor intestinale benefice.

Ovăzul reduce riscul bolilor de inimă

Studiile realizate au relevat că beta-glucanul din ovăz este eficient în reducerea colesterolului. Prin urmare, fulgii de ovăz pot scădea nivelul colesterolului, ameliorând astfel riscul bolilor de inimă.

Ovăzul îmbunătăţeşte controlul zahărului din sânge

Una dintre cele mai frecvente afecţiuni ale secolului este diabetul de tip 2, acesta fiind caracterizat de creşterea zahărului din sânge şi fiind cauzat de reducerea sensibilităţii la insulină. Studiile au dovedit că fulgii de ovăz care pot fi serviti ca budincă, ajută la scăderea nivelului zahărului din sânge, fiind benefici persoanelor supraponderale sau diabeticilor de tip 2. Totodată, datorită beta-glucanului care întârzie golirea stomacului şi absorbţia glucozei în sânge, ovăzul îmbunătăţeşte sensibilitatea la insulina.

Fulgii de ovăz sunt săţioşi şi ajută la reglarea greutăţii corporale

Pe lângă faptul că terciul din fulgi de ovăz este un mic dejun delicios, acesta asigură saţietatea pentru mai multe ore. De aceea, consumul de fulgi de ovăz poate ajuta la reglarea greutăţii corporale, prin scăderea poftelor şi a necesităţii gustărilor dintre mese.

Ovăzul se poate utiliza cu succes în îngrijirea pielii

Ovăzul se regăseşte în numeroase produse de îngrijire a pielii, iar faină de ovăz este recomandată pentru îngrijirea tenului, datorită substanţelor protectoare pe care le conţine. Totodată, are o bogată istorie în tratarea mâncărimilor şi a iritaţiilor prezente în diverse afecţiuni ale pielii. Aceste beneficii se înregistrează doar prin aplicarea topică a fainii de ovăz.

Fulgii de ovăz reduc riscul de astm în copilărie

Printre bolile copilăriei, astmul este una dintre cele mai frecvente. Aceasta este de fapt o inflamaţie a căilor respiratorii şi îngreunează respiraţia. Cu toate că simptomele sunt diferite de la un copil la altul, acestea pot fi tuse recurentă, dificultăţi de respiraţie sau respiraţie şuierătoare.

Cercetătorii consideră că introducerea cât mai timpurie a alimentaţie solide poate creşte la copii riscul apariţiei de astm sau de afecţiuni alergice. Ovăzul, însă, cu toate că este şi el un aliment solid, ar fi excepţia care întăreşte regula. Astfel, introducerea ovăzului cât mai devreme în alimentaţia copiilor poate fi un factor care reduce riscul de astm şi alergii.

Tărâțele de ovăz reglează tranzitul intestinal

Multe persoane se confruntă cu problemele unui tranzit intestinal leneş şi cu constipaţie, acestea putând avea multe efecte neplăcute asupra sănătăţii, printre care indispoziţia şi creșterea în greutate. Studiile relevă faptul că tărâţele de ovăz, bogate în fibre, pot ajuta la ameliorarea constipaţiei. Astfel, supa cu ovăz sau un deşert pe baza de târâte de ovăz zilnic pot îmbunătăţi considerabil starea generală şi traficul intestinal.

Cum poţi încorpora uşor ovăzul în alimentaţia ta

Ovăzul este un aliment versatil care se poate consuma în multiple moduri şi forme. Cea mai populară alegere este aceea sub formă de fulgi de ovăz sau faină de ovăz pentru terci la micul dejun. Ovăzul se mai poate regăsi în produsele coapte, în musli, granola sau în pâine. Pentru cei care suferă de boala celiacă sau au sensibilitate la gluten, se recomandă ovăzul certificat ca fiind fără gluten.

Recomandari