Succesul Apple se datoreaza celui mai popular smartphon al anului, iPhone, care s-a vandut aducand producatorului o marja de profit mai mare comparativ cu raportul cost/pret vanzare oferit de telefoanele din gama low cost si alte smartphone-uri apartinand celorlalti producatori. De la aparitia primei generatii iPhone in SUA, in 2007, compania Apple a vandut nu mai putin de 150 de milioane de astfel de dispozitive.
Potrivit calculelor lui Michael Walkley , cota principalul competitor al Apple, producatorul sud-coreean Samsung, a fost in trimestrul al treilea de 29% din profitul operational total al pietei telefoanelor mobile. In aceasta perioada compania a devenit un lider in segmentul de smartphone-uri printr-o gama larga de modele pe platforma Google Android.
Un pilon al industriei in trecut, compania finlandeza Nokia a pierdut categoric batalia pe frontul telefoanelor inteligente. Astfel, daca in 2007 producatorul finlandez realiza 67% din profitul atribuibil industriei de telefonie mobila, patru ani mai tarziu firma obtine doar 4%. Cu toate acestea finlandezii inca sunt printre cei mai mari producatori de telefoane mobile din lume.
Conform previziunilor Canaccord Genuity, Apple va vinde 29 milioane iPhone-ri in trimestrul al patrulea al acestui an. Ultima generatie a smartphone-ului de la Apple - iPhone 4S - a aparut pe 14 octombrie a.c., iar pe parcursul primelor trei zile, compania a anuntat vanzarea a nu mai putin de 4 milioane de iPhone 4S.
Sursa: Financiarul