Live acumObservator 16
Prime Time 20:30Chefi la Cutite

Afla cum sa scapi de senzatia de foame dupa ce mananci

Cine nu vrea sa slabeasca rapid. Insa de multe ori regimul nu este tinut corect si se instaleaza o senzatie de foame imediat ce te-ai ridicat de la masa, chiar si dupa o gustare sanatoasa. Unele ingrediente pot pacali organismul facandu-l sa creada ca mai are nevoie de mancare provocand o crestere a senzatiei de foame si adaugand centimetri in jurul taliei tale. Si, in loc sa slabesti rapid, mai rau de ingrasi.

Iata ce ar trebui sa faci pentru a scapa de senzatia de foame si a slabi rapid.

1. Nu mai bea sucuri, pentru a scapa de foame si a slabi rapid

Sucurile, ice tea-urile si celelalte bauturi indulcite sunt cea mai mare sursa de zahar - aproximativ 2 treimi din aportul tau anual. Noi studii ale Universitatii din California au indicat ca fructoza poate sa iti faca creierul sa creada ca are nevoie de mai multa mancare, chiar si cand nu iti este foame. Asta de intampla deoarece iti impiedica organismul sa creeze leptina - hormonul satietatii - care ne spune cand am mancat destul.

2. Ai servit cina dintr-o conserva? S-ar putea sa nu mai poti slabi rapid pentru ca o sa ti se faca foame

Multe alimente la conserva contin chimicalul bisphenol-A (BPA), care in ultima perioada a starnit ingrijorari din partea asociatiilor medicale. In afara unor posibile legaturi cu aparitia cancerului, BPA poate sa duca la inhibarea hormonului leptina, conform cercetatorilor de la Harvad University. Astfel creste pofta de mancare si se poate instala obezitatea.

3. Nu poti sa slabesti rapid daca micul dejun nu a fost destul de consistent si-ti va fi foame in curand

Dupa ce au analizat 6764 de persoane sanatoase timp de 4 ani, cercetatorii au demonstrat ca cei care au consumat numai 300 de calorii la micul dejun, s-au ingrasat de doua ori mai mult decat cei care au consumat 500 de calorii. Motivul este ca un mic dejun consistent determina mai putine cresteri ale glicemiei si insulinei de-a lungul zilei, ceea ce scade poftele aparute din senin.

4. O pauza de ceai te poate scapa de foame si vei avea cum sa slabesti rapid

Conform unui studiu al Jurnalului American de Nutritie, persoanele care au baut o cana de ceai negru dupa ce au consumat alimente bogate in carbohidrati au avut o glicemie scazuta cu 10% in urmatoarele doua ore jumatate dupa masa, ceea ce arata ca au fost satui mai mult timp si au avut mai putine pofte. Cercetatorii pun lipsa poftelor pe seama compusilor polifenolici din ceaiul negru.

5. Daca sari peste salata, foame va reveni repede si te va impiedica sa slabesti rapid

Majoritatea oamenilor nu consuma in de-ajuns legume si zarzavaturi verzi, care sunt bogate in vitaminele B si ajuta la protejarea impotriva depresiei, oboselii si ingrasarii. Intr-un studiu recent, persoanele cu cele mai ridicate niveluri de vitamina B au pierdut de 8 ori mai multe kilograme decat cei cu nivele mai scazute. Verdeturile sunt bogate de asemenea in vitamina K, alt nutrient menit sa regleze nivelul de insulina si sa impiedice poftele. Cele mai bune surse sunt: spanacul, salata, varza rosie.

6. Daca nu te hidratezi corect iti va fi foame si astfel nu vei putea slabi rapid

Deshidratarea poate da uneori aceleasi semne precum foamea. Daca abia ai mancat si tot te simti infometat, bea un pahat cu apa inainte sa te asezi din nou la masa si vei vedea daca foamea ta va mai scadea.

7. Plictiseala cheama foamea si nu vei mai putea sa slabesti rapid

Cercetatorii de la Universitatea Flinders din Australia au descoperit ca elementele vizuale pot impiedica poftele. Pentru a te verifica, imagineaza-ti o friptura suculenta imensa. Daca esti cu adevarat infometat, ea va parea atragatoare. Daca nu, sansele sunt ca e nevoie sa iti ridici fundul de pe canapea si sa faci ceva mai interesant, nu sa te deplasezi pana la bucatarie.

Citeste si Sfatul Parintilor!

FOTO: hepta.ro

Recomandari