Live acumObservator 16
Prime Time 20:30Animatie: Neinfricata Mulan (SUA 1998)

Avertismentul unui medic: „Vara trebuie să renunţăm la şniţele, chiftele, conserve, mezeluri!”

Vara trebuie să renunţăm la grăsimi animale, tocături, mezeluri, afumături, conserve, unt sau smântână, şniţele, produse tip fast-food, în schimb trebuie să mâncăm mai multe legume, fructe, carne slabă, peşte şi să bem multă apă, recomandă doctorul Luminiţa Florea, medic specialist în diabet, nutriţie şi boli metabolice.

Vara trebuie să renunţăm la grăsimi animale, tocături, mezeluri, afumături, conserve, unt sau smântână, şniţele, produse tip fast-food, în schimb trebuie să mâncăm mai multe legume, fructe, carne slabă, peşte şi să bem multă apă, recomandă doctorul Luminiţa Florea, medic specialist în diabet, nutriţie şi boli metabolice.

“Acum este momentul ideal pentru detoxifierea organismului. Trebuie să renunţăm la vechile obiceiuri de alimentaţie, încărcate caloric, consistente şi să alegem în schimb o dietă asortată anotimpului. Bogată în fructe şi legume, în combinaţie cu oleaginoase, leguminoase, lactate mai degresate şi carne albă slabă, preferabil peşte sau fructe de mare” explică Luminiţa Florea, medic specialist în diabet, nutriţie şi boli metabolice.

Ce trebuie să mâncăm pe vreme caniculară

Concret, trebuie să profităm la maximum de: proteinele animale uşor digerabile - carne albă (pui/ curcan, peşte slab sau gras oceanic), ou, lapte şi derivate de lapte (brânzeturi până spre maxim 18-20 la sută grăsime, de vacă sau capră); legumele şi fructele proaspete, de sezon (care asigură un aport maxim de nutrienţi specifici); cereale şi seminţe (de in, susan, cânepă, floarea soarelui, dovleac, goji); oleaginoase (nuci, alune, fistic, caju, migdale); pseudocereale - mei, quinoa, hrişcă, cuş-cuş; leguminoase - năut, linte, mazăre, fasole boabe.

Cum să facem combinaţiile alimentare corecte

Potrivit medicului, în afară de ceea ce mâncăm, este foarte important să ştim cum să mâncăm şi să ţinem cont de combinaţiile alimentare corecte: fructele se pot combina optim cu cerealele şi oleaginoasele, eventual lactate uşoare tip iaurt, sana, kefir; carnea, peştele, brânzeturile şi ouăle se pot asocia energetic şi nutritiv optim cu legumele cât mai puţin procesate termic şi mai dietetice (wok, grătar, salate, abur rapid); proteinele vegetale din leguminoase (năut, linte, mazăre, fasole), precum şi cerealele integrale tip paste sau orez se combină corect tot cu legumele.

Este important să evităm: grăsimile animale (carnea grasă roşie - porc, vită, tocături, mezeluri, afumături, conserve, unt sau smântână integrale, brânzeturi foarte grase - oaie/ bivoliţă, prăjeli - tip mici, cârnaţi, chiftele, şniţele, produse tip fast-food); glucidele rafinate, derivate de zahăr şi făină albă (prăjituri, bomboane, patiserie, foietaje, cremele de patiserie, gogoşi etc); băuturile energizante consumate în exces - carbogazoase, ce conţin cofeină, cafeaua şi ceaiul verde în cantitate mare, iar alcool cu moderaţie, a adăugat Florea.

În acelaşi timp trebuie să acordăm mare atenţie hidratării, mai ales în zilele caniculare. "Vara, organismul are nevoie obligatoriu de o cantitate de doi litri de lichide pe zi, preferabil din apă (plată sau minerală, carbogazoasă) şi ceaiuri neîndulcite sau slab îndulcite", a mai spus nutriţionistul.

Recomandari