Peste 10.000 de elevi din 7 orașe din țară beneficiază de ore de educație cu privire la igiena orală
În cadrul campaniei Zâmbește România, susținută de GlaxoSmithKline (GSK) Consumer Healthcare prin brandurile sale Aquafresh®, Sensodyne®, Parodontax® și Corega®, medici stomatologi vor vizita în luna martie și aprilie peste 10.000 de elevi din școlile din Cluj-Napoca, București, Iași, Bacău, Constanța, Oradea, Brașov și Craiova.
Și pentru a-i încuraja și mai mult pe cei mici să se spele pe dinți în fiecare zi, medicii le povestesc copiilor despre Campionatul Național de Periaj.
Elevii de la clasele I-IV află astfel despre necesitatea periajului dentar, frecvența și tehnica corecte, despre diferitele tipuri de periuțe și despre ce înseamnă o alimentație echilibrată care ne poate face dinții mai sănătoși. În plus, copiii vor putea exersa odată cu un specialist mișcările corecte, vor putea vedea pe mulaje sau poze ce se întâmplă dacă nu ai grijă de dinții tăi și vor vedea că medicii sunt de fapt prietenoși, iar vizita la cabinet nu trebuie să fie o corvoadă.
Programul în şcoli este o componentă importantă a campaniei Zâmbeşte România. Studiul făcut anul trecut în școli, în cadrul aceleiaşi campanii, arată cifre îngrijorătoare din care rezultă o nevoie pronunțată de educație atât în rândul copiilor, cât și al părinților, și care au determinat continuarea programului şi anul acesta.
Potrivit studiului, 75% dintre copiii între 5 și 13 ani au carii pe dinții temporari. Suprafața cariilor netratate acoperă, în medie, 3/4 din dinții afectați ai acestor copii, în timp ce 4% din numărul de dinți afectați au fost extrași din cauza cariilor.
Și în rândul copiilor care au dinții definitivi situația este îngrijorătoare, ținând cont că 4 din 10 copii de până în 13 ani au deja carii, deși unii dinți definitivi încep să apară foarte devreme, la vârsta de 6 ani. În plus, 88% din dinții permanenți afectați ai copiilor sunt afectați de carii care sunt neglijate și nu sunt tratate, ceea ce afectează încă de timpuriu starea generală a danturii.
Cei mici pot cere ajutorul unui părinte sau profesor pentru a se încrie în Camionatul National de Periaj Dentar accesând aplicatia disponibilă pe facebook.com/ZambesteRomania cu o fotografie sau film de când se spală pe dinți, dimineața ori seara.
Participanţii au șansa să câștige o excursie la Disneyland Paris sau 500 de euro pentru clasa lor.