Antena Căutare

Dieta MIND sau cum să ai o minte brici într-un corp sănătos. SECRETUL ei a fost dat în vileag!

Dieta MIND, creată, studiată și publicată de cercetătorii de la Rush Medical University, ocupă primul loc în topul US News & World Report 2016, fiind considerată foarte ușor de urmat și promovând alimentația sănătoasă pentru persoanele supraponderale sau care suferă de diabet și boli cardiovasculare, afirmă nutriționistul Lygia Alexandrescu.

Dietă

Dieta MIND, creată, studiată și publicată de cercetătorii de la Rush Medical University, ocupă primul loc în topul US News & World Report 2016, fiind considerată foarte ușor de urmat și promovând alimentația sănătoasă pentru persoanele supraponderale sau care suferă de diabet și boli cardiovasculare, afirmă nutriționistul Lygia Alexandrescu.

"În urma studiilor, această dietă s-a dovedit eficientă în scăderea riscului apariției bolii Alzheimer la 53% din subiecții care au urmat-o strict și la 36% din subiecții care au aplicat-o orientativ, fiind redus ritmul declinului cognitiv printre pacienții în vârstă", a declarat, pentru AGERPRES, Alexandrescu.

Potrivit acesteia, dieta MIND este un hibrid între dieta mediteraneană și dieta DASH (abordarea dietetică pentru stoparea hipertensiunii arteriale), ambele având meritul de a reduce riscul cardiovascular (hipertensiunea, atacul de cord sau accidentul vascular), precum și al apariției demenței senile.

Alexandrescu a precizat că dieta MIND are 15 componente alimentare cu impact asupra creierului — 10 categorii de alimente benefice și cinci nocive.

Articolul continuă după reclamă

Cele 10 componente alimentare recomandate sunt: legumele verzi cu foi (spanac, salată verde, rucola, etc), legumele de sezon, oleaginoasele, leguminoase cu bob (fasole, năut, linte), fructele de pădure, cerealele integrale, peștele, carnea de pasăre și în cantități limitate uleiul de măsline și vinul.

Cele cinci categorii alimentare interzise sunt: carnea roșie, untul și margarina, brânzeturile, produsele de patiserie și dulciurile, alimentele prăjite și de tip fast food.

"Așadar, pentru a urma și pentru a beneficia de efectele programului alimentar MIND, o persoană ar trebui să consume zilnic cel puțin trei porții de cereale integrale, o salată din frunze verzi și una din alte legume de sezon, maximum 50 g oleaginoase (nuci, migdale, caju), măcar la două zile să consume leguminoase tip fasole uscată, de două ori pe săptămână pește, de două ori pe săptămână carne de pasăre și de trei ori pe săptămână fructe de pădure, ele având un important rol protector la nivel cerebral", a explicat nutriționistul.

Conform Lygiei Alexandrescu, cele cinci categorii de alimente cu efect negativ asupra funcției cognitive trebuie limitate la maximum o porție pe săptămână.

Medicii au confirmat! Consumă această băutură pe stomacul gol și vei reuși să slăbești mai repede decât te-ai gândit vre... E sănătate curată! Ce se întâmplă dacă mănânci usturoi pe stomacul gol Efecte uimitoare!...
Google News A1Adaugă-ne ca sursă preferată în Google

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Înapoi la Homepage Citește și
(P) Cum recunoști semnele de oboseală ale inimii: 7 aspecte la care să fii atent
(P) Cum recunoști semnele de oboseală ale inimii: 7 aspecte la care să fii atent
Jeff Bezos își vinde iahtul în valoare de 500 de milioane de dolari. Ce sumă a cerut miliardarul pentru nava sa, Koru
Jeff Bezos își vinde iahtul în valoare de 500 de milioane de dolari. Ce sumă a cerut miliardarul pentru nava sa,... Catine.ro
(P) Oboseală digitală, burnout sau deficit nutrițional? Cum recunoști diferențele reale
(P) Oboseală digitală, burnout sau deficit nutrițional? Cum recunoști diferențele reale
Hande Erçel a participat la Cannes. Ce ținută a purtat vedeta pe covorul roșu
Hande Erçel a participat la Cannes. Ce ținută a purtat vedeta pe covorul roșu Happy Channel
Fiul lui Dan Capatos, sportiv de performanță la doar 13 ani. Face sacrificii uriașe pentru a-și vedea visul împlinit
Fiul lui Dan Capatos, sportiv de performanță la doar 13 ani. Face sacrificii uriașe pentru a-și vedea visul... DivaHair
Bătaie la Aeroportul Băneasa după un zbor Germania-România: conflict început în avion, continuat la sol
Bătaie la Aeroportul Băneasa după un zbor Germania-România: conflict început în avion, continuat la sol Libertatea.ro
Au primit “interzis”! Afacere de milioane de euro între Ion Ţiriac şi Nadia Comăneci: “Nu e legal”
Au primit “interzis”! Afacere de milioane de euro între Ion Ţiriac şi Nadia Comăneci: “Nu e... AntenaSport
De ce Ilona Brezoianu nu l-a alăptat pe fiul ei, Matei. Actrița a dezvăluit public adevăratul motiv: „E corpul meu...
De ce Ilona Brezoianu nu l-a alăptat pe fiul ei, Matei. Actrița a dezvăluit public adevăratul motiv: „E corpul... Elle
Mihaela și Dani Stoian, fiul lui Florin Salam, se căsătoresc astăzi! Informații în timp real despre nunta anului 2026
Mihaela și Dani Stoian, fiul lui Florin Salam, se căsătoresc astăzi! Informații în timp real despre nunta... Spynews.ro
Oana Lis continuă să vândă din casă pentru a-și ajuta soțul: ”Avem multe cărți, icoane…”
Oana Lis continuă să vândă din casă pentru a-și ajuta soțul: ”Avem multe cărți, icoane…” Antenastars.ro
Budincă de chia cu căpșuni proaspete. Rețetă pentru un mic dejun savuros
Budincă de chia cu căpșuni proaspete. Rețetă pentru un mic dejun savuros HelloTaste.ro
Bloc cu 12 apartamente, construit în doar 34 de zile. Cea mai mare clădire din Europa ridicată cu o imprimantă 3D și trei muncitori
Bloc cu 12 apartamente, construit în doar 34 de zile. Cea mai mare clădire din Europa ridicată cu o imprimantă 3D... Antena3.ro
Experții avertizează să nu ai încrede în chatboții AI. De ce sunt periculoși
Experții avertizează să nu ai încrede în chatboții AI. De ce sunt periculoși useit
PNL dorește ca guvernul Eugen Tomac să pice la vot! Așa i se deschide calea lui Ilie Bolojan
PNL dorește ca guvernul Eugen Tomac să pice la vot! Așa i se deschide calea lui Ilie Bolojan BZI
Plantă neglijată, aur verde pentru fermieri. Un kilogram se vinde și cu 1.000 de euro
Plantă neglijată, aur verde pentru fermieri. Un kilogram se vinde și cu 1.000 de euro Jurnalul
Hollywood-ul este în alertă! Actor celebru, găsit înjunghiat în fața locuinței
Hollywood-ul este în alertă! Actor celebru, găsit înjunghiat în fața locuinței Kudika
Se deschid cerurile diseară. 4 zodii sunt protejate și primesc semnul mult așteptat
Se deschid cerurile diseară. 4 zodii sunt protejate și primesc semnul mult așteptat Redactia.ro
Orașul de lângă București unde oamenii se tem de fiecare ploaie. Apa le intră în curți și le distruge bunurile
Orașul de lângă București unde oamenii se tem de fiecare ploaie. Apa le intră în curți și le distruge bunurile Observator
Uleiul de jojoba: proprietăți, beneficii și efecte adverse
Uleiul de jojoba: proprietăți, beneficii și efecte adverse MediCOOL
Scallion Pancakes. Rețetă de clătite chinezești cu ceapă verde
Scallion Pancakes. Rețetă de clătite chinezești cu ceapă verde HelloTaste
FOTO. Mădălina Ghenea a pus furtunul cu apă pe ea și imaginile sunt hot
FOTO. Mădălina Ghenea a pus furtunul cu apă pe ea și imaginile sunt hot ProSport
Cornel și Bianca Păsat au ANULAT divorțul! IREAL ce s-a întâmplat, cu câteva ore înainte să ajungă la notar
Cornel și Bianca Păsat au ANULAT divorțul! IREAL ce s-a întâmplat, cu câteva ore înainte să ajungă la notar CanCan
Creșterea copiilor încrezători: ce greșesc părinții când vor să le dezvolte această abilitate?
Creșterea copiilor încrezători: ce greșesc părinții când vor să le dezvolte această abilitate? DeParinti
Soțul înstrăinat al Siei a făcut o declarație șocantă despre sobrietatea artistei, în plin scandal privind custodia copilului
Soțul înstrăinat al Siei a făcut o declarație șocantă despre sobrietatea artistei, în plin scandal privind... ZUTV
Google schimbă bara de căutare. Prin ce transformare va trece una dintre cele mai folosite unelte digitale
Google schimbă bara de căutare. Prin ce transformare va trece una dintre cele mai folosite unelte digitale UseIT
Ciorbă de ștevie cu franjuri de ouă. Rețetă cu arome de primăvară
Ciorbă de ștevie cu franjuri de ouă. Rețetă cu arome de primăvară Hello Taste
Abonează-te la newsletter!

Lasă-ne adresa ta de mail și te vom ține la curent zilnic cu cele mai importante știri, astfel încât să nu pierzi nimic niciodată.


x