Live acumAcces Direct
Prime Time 20:30Chefi la Cutite

Este uimitor ce se întâmplă cu organismul nostru când renunţăm la zahăr! Cum transformăm acest comportament nou într-un obicei?

Zahărul, în forma sa naturală, nu este dăunător. Se găseşte în multe alimente naturale, spre exemplu fructele. Problema o reprezintă adaosul de zahăr din alimentaţie care pare a fi inutil şi dăunător pe termen lung iar dacă decidem să renunţăm la surplus de zahăr, multe lucruri pozitive vom observa, conform themindunleashed.org

Zahărul, în forma sa naturală, nu este dăunător. Se găseşte în multe alimente naturale, spre exemplu fructele. Problema o reprezintă adaosul de zahăr din alimentaţie care pare a fi inutil şi dăunător pe termen lung iar dacă decidem să renunţăm la surplus de zahăr, multe lucruri pozitive vom observa, conform themindunleashed.org

Cunoaştem foarte bine replica: “Am poftă de ceva dulce”, uite aşa începe consumul acestui aliment nu tocmai benefic pentru organism. Deşi simţim nevoia de a consuma zahăr, dulciurile nu sunt necesare organismului, dacă puţin câte puţin, începem să eliminăm zahărul procesat din alimentaţie vom observa cinci diferenţe.

1. Mai multă energie

În mod ironic, când ne simţim obosiţi, mulţi dintre noi avem tendinţa să consumăm alimente cu un conţinut ridicat de zahăr. Sigur, după ce bei o cola (de exemplu) te simţi mai energizat, dar senzaţia este de scurtă durata. Dacă nu repeţi “doza” la momentul potrivit, va trebui să te confrunţi cu un “sugar-crush” (un mic sevraj în care intră corpul tău din cauza lipsei de zahăr procesat). Şi astfel devenim dependenţi. Dacă renunţi la produsele ce conţin zahăr procesat vei ajunge să îţi obţii energia din alimente naturale şi să te bucuri de ea pentru o perioada mult mai lungă de timp.

2. Greutatea se va stabiliza

Dacă te hotărăşti să faci o detoxifiere, corpul tău nu va mai trebui să facă faţă caloriilor goale. Senzaţia de “ceva dulce” o să dispară, încet-încet, şi în final vei începe să pierzi din kilogramele în plus- sau cel puţin nu o să mai vezi fluctuaţii de greutate când te urci pe cantar.

3. Intestinele şi colonul vor funcţiona mult mai bine

Când elimini zahărul din alimentaţie dai un “reset” intestinelor şi abilităţii lor de procesare a mâncării. Ba mai mult, o să mergi la baie mult mai frecvent şi asta e un lucru bun. Înseamnă că totul se întoarce la o funcţionare normală.

4. Nevoia de dulce dispare

Este un fapt bine cunoscut: zahărul cere zahăr. După ce îl scoţi din alimentaţie, o să începi uşor, uşor să pierzi din poftă de dulce. Fructele o să înceapă să aibă un gust mult mai dulce şi dacă o să iei la un moment dat o gură de tort, o să fii şocat de cât de dulce şi chiar copleşitoare o să ţi se pară acea îmbucătura.

5. Pielea va arată mult mai sănătoasă

Problema tenului poate fi una de ordin interior. Zahărul poate face rău din interior spre exterior. Multe persoane declara că pielea arată şi se simte mult mai sănătoasă după ce au eliminat surplusul de zahăr ingerat zilnic.

Chiar dacă nu este recomandată a renunţa dintr-o dată la zahăr, mai ales dacă am avut o relaţie specială cu el toată viaţa, un început ar fi eliminarea treptată din alimentaţie.

Având în vedere nenumăratele efecte adverse ale zahărului, Organizaţia Mondială de Sănătate recomandă că nu mai mult de 5% din aportul zilnic de calorii să provină din alimente ce îl conţin.

Recomandari