Live acum
Prime Time 20:30Chefi la cutite

Lucrezi foarte mult în faţa calculatorului? Ai grijă de sănătatea ochilor şi protejează-i cu ajutorul acestor metode!

De când ecranele fac parte din viaţa noastră, am fost învăţaţi că statul excesiv în faţa acestora ne dăunează sănătăţii ochilor. Pentru adepţii acestui stil de viaţă, le sunt foarte cunoscute următoarele simptome: oboseală ochilor, stări iritante, privirea e înceţoşată şi la finalul zilei apar dureri de cap, toate acestea duc la o problemă denumită „patologia de calculator” ce afectează milioane de oameni.

De când ecranele fac parte din viaţa noastră, am fost învăţaţi că statul excesiv în faţa acestora ne dăunează sănătăţii ochilor. Pentru adepţii acestui stil de viaţă, le sunt foarte cunoscute următoarele simptome: oboseală ochilor, stări iritante, privirea e înceţoşată şi la finalul zilei apar dureri de cap, toate acestea duc la o problemă denumită „patologia de calculator” ce afectează milioane de oameni.

Odată conştienţi de ce presupune această problema, trebuie să luăm atitudine şi să ne protejăm vederea pentru a preveni eventualele consecinţe. Există şi câteva metode prin care putem face asta, relatează „business magazin”:

1. Măreşte textul

Dacă te holbezi toată ziua la text scris cu un corp mic atunci vei fi nevoit să ţii mai aproape ecranul de faţă ta, ceea ce va duce la instalarea oboselii şi durerilor de cap. Aşa că măreşte textul astfel încât să citeşti mai uşor.

2. Regulă 20-20-20

Sistemul supranumit „20-20-20-20” constă în următorii paşi: la fiecare 20 de minute trebuie să clipiţi din ochi de 20 de ori, iar apoi să luaţi ochii de la monitor timp de 20 de secunde şi să va concentraţi privirea pe un obiect aflat la 20 de picioare (6 metri) distanţă.

3. Clipeşte

Atunci când ne uităm în monitoare tindem să uităm să clipim ceea ce duce la uscarea ochilor. Dacă clipeşti mai des lucrurile se reglează sau poţi apela la picături de ochi. Aşadar, practicaţi clipitul voluntar periodic.

4. Ajustează luminozitatea ecranului

Ajustează luminozitatea ecranului astfel încât să eviţi reflexiile de pe ecran.

5. Purtarea ochelarilor (atunci când este necesar) cu lentile speciale pentru calculator pentru a reduce solicitarea şi oboseală oculară

Recomandari