Mâncatul pe fond de stres îți pune în pericol sănătatea. Aceștia sunt cei mai eficienți pași prin care îți poți gestiona stresul

 

Stresul este principalul factor de risc al îmbolnăvirii cotidiene și cel mai distructiv. Orice tip de stres apare pe fondul adaptării permanente a organismului la mediu când se poate produce un dezechilibru marcant între solicitările mediului și posibilitățile de răspuns reale ale individului.

”Stresul creşte nivelul hormonului cortizol din sânge”, menţionează Dr. Fatima Cody Stanford, profesor la Harvard Medical School.

Cortizolul este un hormon produs de glanda suprarenală care ajută la reglarea metabolismului. Aceasta joacă un rol important şi în menţinerea glicemiei şi memoriei. Atunci când nivelul de cortizol creşte, apar inflamaţiile, iar astfel corpul începe să producă grăsime în jurul taliei.

”Stresul poate fi vinovatul principal pentru somnul întrerupt şi nevoia de a mânca atunci când nu ar trebui, cum ar fi pe timpul nopţii”, explică Dr. Stanford.

Scapă de tensiune. În managementul stresului sportul este un component crucial, deoarece activitatea fizică poate reduce nivelul de cortizol. Însă, aşa cum bine ştim că se întâmplă, vom căuta scuze pentru a evita antrenamentele. Dar de ce să nu ne concentrăm, de fapt, pe activităţile care ne plac cu adevărat? Unele persoane preferă să facă yoga, altele antrenamente HIIT sau, de ce nu, pe amândouă.

Somnul, o prioritate. Lipsa somnului creşte cantitatea de hormon de stres care circulă prin corp. Aşadar, trebuie să ne asigurăm că dormim suficient, iar în acest sens trebuie să evităm să ne uităm la televizor până târziu sau să stăm cu ochii în tablete, telefoane şi să ne stabilim o oră de culcare. Reamintim că lumina albastră emisă de smartphone-uri poate afecta calitatea somnului.

Stai de vorbă cu medicul. Dacă ai probleme reale cu stresul şi nu reuşeşti să găseşti nicio variantă ajutătoare pentru a-l combate, stai de vorbă cu un specialist.

Schimbă-ţi punctul de vedere. Se întâmplă ca două persoane care lucrează în acelaşi domeniu şi care fac acelaşi lucru să vadă altfel anumite situaţii. Percepţia pe care o avem asupra anumitor aspecte din viaţa noastră reprezintă un factor de stres sau, de ce nu, poate amplifica ceea ce trăim în prezent.

(sursa: CSID)



facebook whatsapp twitter pinterest
PARTENERI