Căutare Live

Modalitati simple de a reduce stresul

Stresul este greu de evitat, in special intr-o perioada in care suntem bombardati din toate partile de vesti proaste sau in care ne temem pentru siguranta locului de munca. Unele elemente nu pot fi pur si simplu eliminate sau ignorate, in schimb putem face anumite lucruri pentru a ne simti mai bine si pentru a elimina efectele daunatoare ale stresului:

1. Bea o cana cu ceai verde

Expertii chinezi au descoperit ca polifenolii din ceaiul verde reduc impactul negativ al stresului asupra creierului si cresc nivelul de substante calmante din organism.

2. Fa miscare fizica

In timpul exercitiilor fizice se elibereaza oxitocina, un hormon menit sa ne ofere o stare de calm. Alte activitati care ne sunt benefice sunt masajul, imbratisarile, saruturile si tinutul de mana.

3. Ai grija de greutatea ta

Cu cat ai mai multa grasime, cu atat esti mai afectat de stres. Cortizolul, hormonul eliberat in timpul perioadelor stresante afecteaza parti ale creierului folosite in gandirea logica, ceea ce face ca performantele noastre cognitive sa fie reduse. De aceea, daca vrei sa fii intr-o forma mentala buna, incearca sa lucrezi mai intai la conditia ta fizica.

4. Mesteca guma

Mestecatul de guma reduce nivelul de cortizol si senzatia de anxietate. Unii cercetatori considera ca mestecatul ne stimuleaza mental si ne ajuta sa facem fata stresului; este posibil totusi ca aceasta activitate sa ne aminteasca de momentele in care luam masa si suntem mai relaxati. Mai mult, se pare ca daca mestecam mai rapid, ne calmam mai repede.

5. Mergi incet

Atunci cand grabesti pasul, devii mai stresat. O plimbare linistita te va calma si iti va induce o stare de bine. Mergi incet, concentrandu-te pe ceea ce faci, gandurile tale si nu neaparat pe ce se intampla in jurul tau. De multe ori, cand mintea ne este napadita de ganduri, daca stam locului nu facem altceva decat sa ne framantam obsesiv. Daca ne punem putin in miscare si ne concentram asupra faptului ca pasim incet, vom ajunge la o stare de calm cu mai putin efort decat prin meditatie de exemplu.

Foto: mellowmonk.com

Hula Hoop si trambulina, alternativa distractiva la antrenamentele cardio... VIDEO! Tone up, pentru o forma fizica de invidiat!...
Parteneri
Alimente care afectează memoria și concentrarea: 5 categorii ce pot duce la depresie sau demență
Indiferent de vârsta pe care o ai, nu este niciodată prea târziu să-ți regândești stilul alimentar. Este foarte importantă alimentația pentru ca memoria și concentrarea să rămână intacte pe măsură ce trece timpul. În cazul în care te-ai hotărât să ai grijă de memoria și de sănătatea creierului, iată 5 alimente care afectează memoria și concentrarea.
Catine.ro
Ultimele știri