S-au identificat bacterii periculoase pe Stația Spațială Internațională! Viața copiilor și a persoanelor cu imunitate scăzută poate fi în pericol!

Stația Spațială Internațională a fost infestată cu un microb periculos. Viața astronauților ar putea fi în pericol

Oamenii de știință ruși au afirmat că au identificat o bacterie din ,, spațiul exterior’’ în interiorul Stației Spațiale Internaționale! Aceștia avertizează că situația trebuie monitorizată, astfel încât infectarea cu această bacterie poate pune în pericol viața astonauților, a copiilor și a persoanelor cu imunitate scăzută! Cum ne putem proteja:

Studiul celor de la NASA a scos la iveală că pe Stația Spațială Internațională există o varietate de Enterobacter, un microb similar cu cel pe care îl întâlnim și în spitalele de pe Pământ.

Oamenii de știină au găsit 5 tulpini din acest microorganism în toaleta Stației Spațiale, dar și în locul unde aceștia practică exerciții fizice. Mostrele au fost duse la un laborator terestru, iar rezultatul analizelor arată că există 79 % șanse ca microbii să aibă urmări nefaste asupra sănătății astronauților în misiunile viitoare, dacă acesția se dovedesc rezistenți la medicamente.

Aceste mostre au fost comparate cu 1291 genomuri publice de Enterobacter pe Pământ pentru a identifica ce specii sunt, în special cele prezente pe stația spațială. Aceștia au observat că există trei care au legătură cu problemele de sănătate de pe planetă."Cele trei tulpini aparțineau unei specii de bacterii numite Enterobacter bugandensis, despre care se știa deja că provoacă boli la nou-născuți și la un pacient cu sănătatea compromisă.

Autorul principal al studiului, Dr. Nitin Singh, a confirmat faptul că tulpinile analizate nu sunt suficient de puternice pentru a constitui un pericol în rândul populației.

Este important de înțeles că tulpinile găsite pe SSI nu sunt virulente, ceea ce înseamnă că nu sunt o amenințare directă pentru sănătatea oamenilor, însă trebuie monitorizare”, a spus Singh.

Pe de altă parte, Dr. Kasthuri Venkateswara, microbiolog pentru Jet Propulsion Laboratory Biotechnology and Planetary Protection Group, care a participat și el la studiu, a dezvăluit că tulpinile aparțin unei specii care poate îmbolnăvi nou-născuți.

Oamenii de știință spun că este nevoie de cercetări amănunțite pentru a stabili cât de periculoase sunt aceste organisme.

Sursă:lavanguardia.com