Căutare Live

Vrei să slăbești? Inspiră, expiră! Cercetătorii au aflat trucul pentru eliminarea grăsimii din organism

Dacă nu te simți bine în pielea ta și îți dorești să scazi în greutate, cercetătorii au descoperit trucul perfect. După o serie de experimente, biochimiștii australieni au demonstrat că grăsimea poate fi eliminată din organismul uman și prin intermediul plămânilor.

De-a lungul timpului, oamenii de știință au investigat traseul urmat de grăsimea din corpul uman și au descoperit că plămânii reprezintă principalul organ asociat cu procesul de slăbire. De asemenea, ei susțin că mecanismul este unul foarte simplu. Potrivit studiului biochimiştilor australieni, care au studiat metabolismul uman la nivel microscopic, grăsimea poate fi eliminată din organism şi prin intermediul plămânilor, prin expiraţie, nu doar prin arderile interne care o transformă în energie.

Grăsimile din alimente, stocate în organism sub forma unor celule, intră în componența trigliceridelor, care la rândul lor sunt alcătuite din trei tipuri de atomi: carbon, hidrogen şi oxigen. Atunci când ele se descompun, aproximativ o cincime formează apă iar celelalte patru cincimi devin dioxid de carbon. Apa astfel rezultată poate fi eliminată prin fluide corporale. Cantitatea de apă pierdută poate fi foarte repede înlocuită atunci când persoana în cauză bea lichide.

Autorii studiului precizează însă că oamenii vor fi nevoiți să facă exerciţii fizice în continuare dacă vor să slăbească, deoarece simplele exerciţii de respiraţie nu sunt suficiente pentru a pierde în greutate. Rezultatele cercetării arată faptul că plămânii reprezintă principalul organ excretor asociat cu procesul de slăbire. Cercetătorii australieni consideră că o persoană pierde în medie cel puţin 200 de grame de carbon în fiecare zi şi aproximativ o treime din această cantitate este eliminată în timpul somnului. Înlocuirea unei ore de odihnă cu practicarea de exerciţii fizice de intensitate moderată, precum joggingul, elimină din organism o cantitate suplimentară de 40 de grame de carbon.

Pentru a evita procesul de îngrăşare, oamenii au nevoie să păstreze un echilibru între alimentele consumate pe de-o parte şi greutatea pierdută prin exerciţii fizice şi expiraţie pe de cealaltă parte.

Studiul a fost coordonat de Ruben Meerman şi Andrew Brown de la University of New South Wales din Australia.

Sfinții 40 Mucenici. Ce se întâmplă în organism dacă bei ”44 de pahare cu vin”... Alertă alimentară! Pește din România, de la o marcă celebră, infestat cu bacteria Listeria...
Parteneri
Obiceiuri la care e indicat să renunți după vârsta de 60 de ani. Cum să-ți păstrezi echilibrul în viață
Procesul de îmbătrânire poate fi unul extrem de frumos. Acest lucru se întâmplă mai ales dacă ai avut parte de o viață echilibrată și activă. Cu toate acestea, anumite probleme de sănătate pot pune în dificultate calitatea vieții. Vestea bună este că multe din aceste obstacole se pot evita cu ajutorul unor obiceiuri la care e indicat să renunți după vârsta de 60 de ani.
Catine.ro