Este momentul să vinzi o proprietate imobiliară și încă nu știi cum este cel mai bine: pe cont propriu sau cu ajutorul unui specialist în domeniu? Statistic vorbind, majoritatea românilor preferă să se ocupe direct de vânzare, însă noi îți recomandăm să iei în calcul opțiunea de a lucra cu un specialist în imobiliare. În final poți vinde mai repede, la prețul corect și cu un efort mult mai mic.
Iată 5 motive pentru care este bine să iei în calcul colaboarea cu un agent imobiliar:
1. Evaluarea corectă a locuinței tale
În fiecare zi, pe site-urile dedicate anunțurilor imobiliare, precum HomeZZ.ro, cel mai mare site de profil din România, cu peste 200.000 de oferte, apar noi anunțuri cu apartamente, case, birouri și terenuri de vânzare. Doar în București, de exemplu, găsim în acest moment aproape 30.000 de anunțuri imobiliare, în toate zonele și la prețuri diverse.
Cum afli, totuși, care este prețul corect pentru proprietatea ta?
Un prim pas este acela de a face o cercetare de piață pe cont propriu, selectând filtrele de pe site relevante pentru proprietatea ta, precum zona, numarul de camere, anul construcției, facilitățile și așa mai departe, astfel încât să ai o primă perspectivă asupra prețului cerut de alți vânzători. De asemenea, poți întreba în cercul de prieteni, în cazul în care aceștia sunt la curent cu alte tranzacții imobiliare recente, pentru a vedea prețurile reale obținute, precum și durata procesului de vânzare sau poți verifica știrile pentru a vedea prețurile medii de tranzacționare.
În schimb, avantajul oferit de colaborarea cu un agent imobiliar cu experiență este dat de accesul pe care acesta îl are la informații din piața imobiliară. Astfel, el cunoaște deja prețurile reale la care se vând locuințele din zona unde tu locuiești, în funcție de facilități. Cu ajutorul informațiilor pe care el le deține, poți pune la vânzare proprietatea ta la un preț atractiv, care să atragă rapid interesul unui cumpărător.
2. Secrete „de 1000 de euro” care te vor ajuta să vinzi rapid și sigur
Totodată, un agent imobiliar profesionist va putea să privească proprietatea ta din perspectiva unui posibil cumpărător, și astfel va ști să pună în valoare puncte forte ce te pot situa în fața ofertelor concurente de pe piață.
Cu toții stim că un set bun de fotografii te ajută să vinzi mai ușor, de aceea se și spune că o imagine bună face cât o mie de cuvinte. Însă chiar și așa, nu toți vânzătorii pun accent pe fotografii la o calitate bună, iar unii chiar deloc. Iar fotografiile nu sunt singurele lucruri pe care le poți face simplu și rapid pentru a crește astfel calitatea proprietății tale. O proprietate care este bine pusă în valoare va atrage mai mulți clienti, iar astfel tu vei putea vinde mai rapid și la un preț mai bun.
“Accesul facil la informații și proliferarea serviciilor puse la dispoziția vânzătorilor și cumpărătorilor îi poate determina pe aceștia în mod legitim să se întrebe dacă este oportun să-și angajeze un agent imobiliar care să-i însoțească în procesul de achiziție sau vânzare. O evaluare atentă a feedback-ului oferit de clienții pe care i-am asistat în tranzacții relevă evidența că aprecierea este legată în principal de aspectul financiar și emoțional al tranzacției”, a declarat Alice Necula, Vicepreședinte al Consiliului Director al Asociației Profesionale a Agenților Imobiliari din România (APAIR), organizație a cărei misiune este educarea agenților imobiliari și informarea publicului consumator de servicii imobiliare.
“Henry Ford spunea că atunci când îți angajezi oameni care sunt mai abili decât tine, demonstrezi că ești mai abil decât ei. Important este să-ți alegi oamenii potriviți. Din experiență mea, un lucru puțin înțeles de publicul consumator de servicii imobiliare este opțiunea de a-ți alege un profesionist care să-ți reprezinte exclusiv interesele pe parcursul întregului proces de tranzacționare, care să te însoțească de la început până la sfârșit, servindu-ți cel mai bun interes. Fie că e vorba de vânzare sau de achiziție, există specialiști foarte bine instruiți în piață, care au performanțe lesne de probat.
Recomandarea mea fermă este ca atunci când un consumator are nevoie de servicii imobiliare, să se orienteze către astfel de specialiști, iar înainte de a angaja unul, să intervieveze câțiva pe care să-i evalueze în funcție de mai mulți factori relevanți: educație profesională, cunoștințe despre piață, abilități personale și reputație, astfel încât să fie siguri că pleacă la drum cu cel mai bun partener. ”, a adăugat Alice Necula.
3. Vizibilitatea ofertei tale: mai mulți clienți relevanți pentru proprietatea pe care o vinzi
Un agent imobiliar va ști cum să se folosească de toate căile posibile pentru a îți prezenta locuința. De exemplu, o combinație de publicitate pe site-uri generaliste de anunțuri sau pe site-uri dedicate, anunțuri în ziare și așa mai departe. Agentul îți va spune care dintre aceste metode sunt mai eficiente, în funcție de experiența sa anterioară, pentru tipul de proprietate pe care vrei să o vinzi.
În plus, un bun agent imobiliar, cu experiență și conexiuni în piață va putea să își utilizeze rețeaua sa de parteneri pentru a genera vizibilitate crescută în rândul clienților celorlalți agenți și, astfel, să genereze un interes real pentru proprietatea ta. În astfel de cazuri, agentul va putea să aducă un cumpărător calificat ale cărui nevoi individuale se potrivesc specificul locuinței pe care o vinzi.
Încă un avantaj este dat de faptul că nu vei fi tu nevoit să triezi acei potențiali cumpărători care sună fără a avea un interes real pentru zona sau tipul de proprietate pe care o scoți la vânzare. Toată această muncă rămâne în sarcina agentului tău, iar el va putea răspunde detaliat tuturor întrebărilor, va stabili întâlniri cu ei și în final îi va tria și va negocia în numele tău.
Astfel, tu te asiguri că proprietatea ta este promovată corect, iar clienții sunt triați pentru vizionări, fără să ai mari bătăi de cap, iar tu te vei întâlni doar cu acei clienți din “finală”.
4. O negociere profesionistă
Dacă apelezi la un agent imobiliar pentru a-ți vinde proprietatea, câștigi un aer de profesionalism și credibilitate. De asemenea, procesul de negociere cu potențialii cumpărători poate fi stresant, mai ales dacă ai un anumit grad de atașament față de casa ta. Un agent imobiliar poate aborda situația cu o viziune imparțială, pentru a obține cel mai bun preț pentru tine.
Când apelezi la serviciile unui profesionist pentru a negocia în numele tău beneficiezi de abilitățile lui de negociere, iar astfel tranzacția se poate încheia mai rapid.
5. Consultanță în privința actelor necesare tranzacției
Cum arată un contract de vânzare – cumpărare care să îți apere interesele, cum trebuie completat, unde trebuie înregistrat și așa mai departe. Acestea sunt genul de întrebări pe care orice vânzător și le pune în momentul încheierii tranzacției. Un bun agent imobiliar va putea să-și folosească cunoștințele pentru a face față acestui aspect al procesului de vânzare, asigurându-se că toate actele vor fi finalizate corect și la timp. Dacă faci acest lucru pe cont propriu e foarte posibil ca întregul proces de vânzare să fie mult mai stresant decât te aștepți.
Agentul imobiliar are de-a face cu aceste formalități în mod constant, astfel încât te va putea ajuta rapid pentru ca toată tranzacția să se încheie mai repede și corect.
Alice Necula, Realtor® este Vicepreședinte al Consiliului Director al Asociației Profesionale a Agenților Imobiliari din România, organizație a cărei misiune este educarea agenților imobiliari și informarea publicului consumator de servicii imobiliare. Este agent imobiliar din 2014, fiind specializată în reprezentarea proprietarului la vânzare și își desfășoară activitatea profesională în București.
Dacă vrei să vinzi sau să închiriezi o proprietate imobiliară, tot ce trebuie să faci este să adaugi anunț 100% gratuit pe HomeZZ.ro, cel mai mare site de anunțuri imobiliare din România.