Comisarii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) au făcut marți mai multe controale în stațiunile de pe litoral, inclusiv în zona complexului Nordis din Mamaia.
Potrivit informațiilor puse la dispoziție de companie în cadrul verificărilor, „societatea MAMAIA N. NORDIS nu desfășoară nicio activitate economică de cazare sau alimentație publică, iar apartamentele Nordis/Mamaia deținute sunt utilizate doar de către proprietari”. Cu toate acestea, s-au dat amenzi.
Piedone și comisarii ANPC, control în zona Nordis Mamaia
Șeful ANPC, Cristian Popescu Piedone, a mers cu inspectorii în control la firma Nordis, din Mamaia. Deși reprezentanții au declarat că societatea „nu desfășoară nicio activitate economică de cazare/alimentație publică, iar apartamentele Nordis/Mamaia sunt utilizate doar de proprietari”, Autoritatea a aplicat amenzi și avertismente.
„Comisarii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor-Comandamentul Litoral 2025, din dispoziția președintelui Cristian Popescu Piedone, au derulat, în data de 15 iulie 2025, o serie de controale în stațiunile de pe litoral, cu precădere în zona NORDIS din Mamaia.
În zona limitrofă complexului NORDIS/ Mamaia N, unde sunt construite spații locative/ structuri turistice de cazare/ unități de alimentație publică/ magazine comerciale au fost dispuse verificări asupra a cinci operatori economici, soldate cu nouă sancțiuni contravenționale”, au transmis cei de la ANPC, potrivit gandul.ro.
În urma controalelor, Autoritatea a constatat că societății îi lipsesc niște autorizații de funcționare, cât și mai multe informații necesare consumatorilor, prevăzute în lege.
„Comisarii ANPC au completat procese verbale pentru trei avertismente și șase amenzi contravenționale, în valoare de 16.000 lei, pentru: serviciile de cazare:
- lipsă mape informare servicii turistice,
- lipsă informații prețuri cazare,
- lipsă documente/ autorizații privind legalitatea funcționării pentru serviciile turistice.
Pentru serviciile de alimentație publică:
- lipsa autorizațiilor privind legalitatea funcționării,
- lipsa informațiilor din listele meniu privind substanțele alergene,
- lipsa informațiilor privind produsele care provin din mărfuri congelate,
- lipsa declarațiilor nutriționale pentru preparatele culinare finite.
Pentru magazinele comerciale din cadrul complexului:
- comercializare textile fără informații privind compoziția fibroasă,
- produse alimentare preambalate cu informații pe eticheta de ambalaj nelizibile,
- lipsă documente privind legalitatea funcționării”, arată cei de la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), potrivit sursei citate mai sus.