Antena Căutare

Drive test: BMW Serie 6 Cabrio

Lumea decapotabilelor este o lume aparte, fie ca vorbim despre cele accesibile, fie despre cele premium sau de lux. BMW Serie 6 Cabrio se numara printre liderii acestui segment de automobile, iar argumentele sunt destule.

Lansarea celei de-a treia generatii Serie 6 a inceput cu caroseria Cabriolet. Designul sau a fost primul care a atras atentia, deoarece s-a detasat destul de mult de vechiul model. Si-a pastrat, fara discutie, agresivitatea, dar a devenit ceva mai sobra, mai discreta, mai putin dispusa la extravagante, desi este aproape imposibil sa spui acest lucru despre un automobil care costa in jur de 100.000 de euro si in plus mai este si decapotabil.

Farurile se integreaza in noul stil, cu linii mai putin sinuoase, mai reci, mai germane, la fel si „umerii" aripilor, silueta si multe dintre detaliile exterioare. Agresivitatea este imediat resimtita, din orice unghi te-ai apropia de masina, cu atat mai mult in cazul in care acoperisul textil este pliat.

Confort

Interiorul este tipic BMW, e limpede pentru toata lumea ca niciunul dintre cei trei producatori premium germani nu face rabat la acest amanunt. Aproape toate lucrurile sunt la locul lor, acolo unde le-ai lasat in modelul anterior, oricare ar fi acela, evident cu micile ajustari si imbunatatiri aduse de fiecare data. Calitatea materialelor nu face nici ea exceptie, incepand de la volan, tapiterie, bord si toate celelalte.

Consola mediana si-a pastrat segmentarea triunghiulara, cu orientarea catre sofer si amplasarea butonului joystick al sistemului iDrive, singura observatie fiind legata de faptul ca acum avem tot mai multe butoane, comenzi ale diferitelor sisteme, inclusiv cel al Dynamic Driving Control. Din punctul de vedere al spatiului, desi masina este mai lunga decat generatia anterioara, nu se simt modificari atunci cand te asezi in scaune. Mai exact, la volan si pe scaunul din dreapta confortul este fara cusur, putand fi comparat, in linii mari, cu cel din Serie 5.

2011/07/25//337851-p90066862.jpg

Pe bancheta din spate, care este destinata exclusiv pentru doua persoane, cu locuri bine delimitate, situatia este, la fel ca pana acum, conjuncturala: confortul este acceptabil daca cei din fata nu simt nevoia de mai mult spatiu si daca voiajul nu este prea lung, insa cu certitudine oferta este mult mai buna decat intr-un, sa zicem, Serie 3 Cabrio. Accesul in spate este usurat de butoanele de culisare de pe spatar, dar este recomandabil sa se faca in setarea „decapotat". Nu in ultimul rand, portbagajul, al carui volum este afectat de spatiul necesar plierii capotei, poate adaposti o valiza foarte mare sau doua mai mici.

Performante

Daca vorbim despre performante, trebuie sa precizam ca am testat versiunea de top, 650i, echipata cu unul dintre cele mai bune V8 de pe piata. Cilindreea respectiva a revenit pe Serie 6, dupa ce fusese inlocuita cu 4.8 litri, acum beneficiind de o putere marita, 407 CP, gratie tehnologiei TwinTurbo, o valoare pe care doar M6 a depasit-o pana acum la acest model. Din acest motiv este destul de lesne sa-ti imaginezi ca nervozitatea propulsorului se resimte la fiecare pas, doar electronica de la bord fiind capabila sa-i tina piept.

Practic, acceleratia din manual, 5 secunde, nu este o vorba in vant, se simte direct in plamani, alaturi de cuplul de 600 Nm, care este disponibil la turatii foarte mici, in special in setarea SPORT+, care ii da motorului o viata in plus. Cutia automata este aproape perfecta, nu prea exista momente in care sa vrei sa schimbi treptele in locul ei. Nu in ultimul rand, suspensia, guvernata de DDC, trece de la o stare la alta eficient, transformand o cursa sportiva, cu viraje precise, intr-o calatorie de placere, cu curse lungi ale amortizoarelor.

Preturi

Pretul de baza al versiunii 650i este de 103.663 de euro, in timp ce modelul testat ajunge la circa 134.000 de euro, beneficiind de aproape toate dotarile optionale posibile. Versiunea mai mica, 640i, costa 89.342 de euro. Dotarile standard pentru ambele versiuni sunt, doar la nivel de tehnologii de asistare, DSC cu ABS, ASC plus DTC (Dynamic Traction Control), CBC (Cornering Brake Control), DBC (Dynamic Brake Control), Dry Braking, Fading Compensation, Start-Off Assistant (asistent la demaraj), la acestea adaugandu-se cele destinate confortului sau sigurantei.

Detalii tehnice:

Motor: 4.4 litri V8
Putere maxima: 407 CP/5.500 rpm
Cuplu maxim: 600 Nm/1.750 rpm
Viteza maxima: 250 km/h
Acceleratie: 5 sec.
Consum mediu: 10,6 l/100 km
Lungime: 4,89 metri
Latime: 1,89 metri
Inaltime: 1,36 metri
Pret de baza: 89.342 euro
Pret model testat: 134.664 euro

Citeste si sfin.ro!

Articolul continuă după reclamă
FOTO! Vezi cum arata in interior o superlimuzina Chrysler 300!... Taxa de acces auto in centrul Capitalei si pentru soferii bucuresteni...
Înapoi la Homepage

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
Hello Chef sezonul 9, 19 aprilie 2025. Confruntarea dintre Roxana Blenche și chef Samuel. Verdictul lui Nicolai Tand Sambata, 19.04.2025, 15:00
Citește și
(P) Avantajele lămpilor LED față de becurile tradiționale pentru numărul de înmatriculare
Ce sunt petele albe de pe ciocolată. Cât de sigur e să mai consumi desertul după ce au apărut Catine.ro
(P) Rolul anvelopelor de vară în îmbunătățirea performanței vehiculului
Ținuta de gală a Thaliei a atras toate privirile la un eveniment caritabil. Cum a arătat vedeta Happy Channel
Fiul lui Dan Capatos, sportiv de performanță la doar 13 ani. Face sacrificii uriașe pentru a-și vedea visul... DivaHair
Unde au petrecut Paștele Monica Bîrlădeanu și Valeriu Gheorghiță. Actrița a trăit o experiență inedită:... Libertatea.ro
Ray Dalio, legendarul investitor al unuia dintre cele mai mari fonduri de investiţii: Tarifele au un efect... Ziare.com
Anunțul lui Ilie Năstase, după lovitura uriașă dată de Ion Țiriac în România: „Asta e important!” AntenaSport
Despărțire neașteptată în showbiz-ul din România! Vedeta și iubitul ei și-au spus „Adio„ după 3 ani de... Elle
Când va avea loc priveghiul lui Rareș Ion, tânărul mort la doar 20 de ani. Familia lui urmează să își ia... Spynews.ro
Ce va face Irinel Columbeanu de Sărbătorile Pascale: Ce meniu special va avea la azilul de bătrâni BZI
Cât costă un tort pentru Paște în cofetăria Gabrielei Cristea: Fanii și-au pus mâinile în cap! BZI
Oana Lis continuă să vândă din casă pentru a-și ajuta soțul: ”Avem multe cărți, icoane…” Antenastars.ro
Prăjitura cu foi fragede și cremă caramel, fină și delicată HelloTaste.ro
Mario Iorgulescu este considerat evadat și riscă 3 ani de închisoare în plus Antena3.ro
Ce planuri are noul șef NASA pentru agenția spațială. Jared Isaacman a fost numit la conducere de către Donald... useit
Horoscopul zilei de 22 aprilie 2025. Vărsătorii se implică în activități de familie. Află ce se întâmplă cu... Catine
Horoscopul lunii mai 2025: Transformare, relații și noi începuturi pentru toate zodiile Jurnalul
Bianca Drăgușanu, nemulțumită de urările de Paști: Block peste tot! Ce a iritat-o pe blondină în aceste zile... Kudika
Anamaria Prodan, Paște de lux cu Ronald Gavril! Bijuteria de sute de mii de euro primită cadou, cifrele vorbesc de... Playtech
Care au fost, de fapt, ultimele cuvinte ale Papei înainte de a muri. Gestul emoționant pe care l-a făcut cu puțin... Redactia.ro
Casă cu grădină, scoasă la vânzare în UK sub preţul unei garsoniere din Bucureşti. Dar există o capcană Observator
Beneficiile masajului cu bețe de bambus. Care sunt efectele acestei terapii MediCOOL
Mousse de ton. Un aperitiv fin, cu textură catifelată și gust rafinat HelloTaste
Despărțirea anului între milionari! Prietena Soranei Cîrstea a rupt mariajul de 9 ani cu fostul celebru fotbalist ProSport
Case cu 5 lei în Italia? Ce se ascunde în spatele ofertei care a atras mii de europeni, inclusiv români. Celebrul... Gandul
De ce a murit Papa Francisc? Boala perfidă care l-a ucis în a doua zi de Paște CanCan
Ajută-ți copilul să-i placă să învețe prin antrenarea creierului DeParinti
Hailey Bieber a postat o fotografie rară cu băiețelul ei, Jack, cu ocazia sărbătorii de Paște ZUTV
Google a pierdut un proces antitrust important în SUA. Ce nu mai poate face gigantul tech de acum UseIT
Piftie de curcan cu ouă fierte, pentru o masă de sărbătoare Hello Taste
Abonează-te la newsletter!

Lasă-ne adresa ta de mail și te vom ține la curent zilnic cu cele mai importante știri, astfel încât să nu pierzi nimic niciodată.


x