Antena Căutare

Drive test: BMW Serie 6 Cabrio

Lumea decapotabilelor este o lume aparte, fie ca vorbim despre cele accesibile, fie despre cele premium sau de lux. BMW Serie 6 Cabrio se numara printre liderii acestui segment de automobile, iar argumentele sunt destule.

Lansarea celei de-a treia generatii Serie 6 a inceput cu caroseria Cabriolet. Designul sau a fost primul care a atras atentia, deoarece s-a detasat destul de mult de vechiul model. Si-a pastrat, fara discutie, agresivitatea, dar a devenit ceva mai sobra, mai discreta, mai putin dispusa la extravagante, desi este aproape imposibil sa spui acest lucru despre un automobil care costa in jur de 100.000 de euro si in plus mai este si decapotabil.

Farurile se integreaza in noul stil, cu linii mai putin sinuoase, mai reci, mai germane, la fel si „umerii" aripilor, silueta si multe dintre detaliile exterioare. Agresivitatea este imediat resimtita, din orice unghi te-ai apropia de masina, cu atat mai mult in cazul in care acoperisul textil este pliat.

Confort

Interiorul este tipic BMW, e limpede pentru toata lumea ca niciunul dintre cei trei producatori premium germani nu face rabat la acest amanunt. Aproape toate lucrurile sunt la locul lor, acolo unde le-ai lasat in modelul anterior, oricare ar fi acela, evident cu micile ajustari si imbunatatiri aduse de fiecare data. Calitatea materialelor nu face nici ea exceptie, incepand de la volan, tapiterie, bord si toate celelalte.

Consola mediana si-a pastrat segmentarea triunghiulara, cu orientarea catre sofer si amplasarea butonului joystick al sistemului iDrive, singura observatie fiind legata de faptul ca acum avem tot mai multe butoane, comenzi ale diferitelor sisteme, inclusiv cel al Dynamic Driving Control. Din punctul de vedere al spatiului, desi masina este mai lunga decat generatia anterioara, nu se simt modificari atunci cand te asezi in scaune. Mai exact, la volan si pe scaunul din dreapta confortul este fara cusur, putand fi comparat, in linii mari, cu cel din Serie 5.

2011/07/25//337851-p90066862.jpg

Pe bancheta din spate, care este destinata exclusiv pentru doua persoane, cu locuri bine delimitate, situatia este, la fel ca pana acum, conjuncturala: confortul este acceptabil daca cei din fata nu simt nevoia de mai mult spatiu si daca voiajul nu este prea lung, insa cu certitudine oferta este mult mai buna decat intr-un, sa zicem, Serie 3 Cabrio. Accesul in spate este usurat de butoanele de culisare de pe spatar, dar este recomandabil sa se faca in setarea „decapotat". Nu in ultimul rand, portbagajul, al carui volum este afectat de spatiul necesar plierii capotei, poate adaposti o valiza foarte mare sau doua mai mici.

Performante

Daca vorbim despre performante, trebuie sa precizam ca am testat versiunea de top, 650i, echipata cu unul dintre cele mai bune V8 de pe piata. Cilindreea respectiva a revenit pe Serie 6, dupa ce fusese inlocuita cu 4.8 litri, acum beneficiind de o putere marita, 407 CP, gratie tehnologiei TwinTurbo, o valoare pe care doar M6 a depasit-o pana acum la acest model. Din acest motiv este destul de lesne sa-ti imaginezi ca nervozitatea propulsorului se resimte la fiecare pas, doar electronica de la bord fiind capabila sa-i tina piept.

Practic, acceleratia din manual, 5 secunde, nu este o vorba in vant, se simte direct in plamani, alaturi de cuplul de 600 Nm, care este disponibil la turatii foarte mici, in special in setarea SPORT+, care ii da motorului o viata in plus. Cutia automata este aproape perfecta, nu prea exista momente in care sa vrei sa schimbi treptele in locul ei. Nu in ultimul rand, suspensia, guvernata de DDC, trece de la o stare la alta eficient, transformand o cursa sportiva, cu viraje precise, intr-o calatorie de placere, cu curse lungi ale amortizoarelor.

Preturi

Pretul de baza al versiunii 650i este de 103.663 de euro, in timp ce modelul testat ajunge la circa 134.000 de euro, beneficiind de aproape toate dotarile optionale posibile. Versiunea mai mica, 640i, costa 89.342 de euro. Dotarile standard pentru ambele versiuni sunt, doar la nivel de tehnologii de asistare, DSC cu ABS, ASC plus DTC (Dynamic Traction Control), CBC (Cornering Brake Control), DBC (Dynamic Brake Control), Dry Braking, Fading Compensation, Start-Off Assistant (asistent la demaraj), la acestea adaugandu-se cele destinate confortului sau sigurantei.

Detalii tehnice:

Motor: 4.4 litri V8
Putere maxima: 407 CP/5.500 rpm
Cuplu maxim: 600 Nm/1.750 rpm
Viteza maxima: 250 km/h
Acceleratie: 5 sec.
Consum mediu: 10,6 l/100 km
Lungime: 4,89 metri
Latime: 1,89 metri
Inaltime: 1,36 metri
Pret de baza: 89.342 euro
Pret model testat: 134.664 euro

Citeste si sfin.ro!

Articolul continuă după reclamă
FOTO! Vezi cum arata in interior o superlimuzina Chrysler 300!... Taxa de acces auto in centrul Capitalei si pentru soferii bucuresteni...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
Ești mai deștept decât un copil de clasa a V-a | Sezonul 3, 1 noiembrie 2024. Iamina și Camelia au ajuns aproape la final! Ce sumă au câștigat
Ești mai deștept decât un copil de clasa a V-a | Sezonul 3, 1 noiembrie 2024. Iamina și Camelia au ajuns aproape la final! Ce sumă au câștigat Luni, 04.11.2024, 19:00
Premierele toamnei în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Abonează-te la newsletter!

Lasă-ne adresa ta de mail și te vom ține la curent zilnic cu cele mai importante știri, astfel încât să nu pierzi nimic niciodată.


x